‫חשש למצוקת מקום בבתי העלמין, הפתרון: קבורה בקומות‬

‫קמפיין חדש של משרד הדתות מבקש לעודד קבורה בקומות, זאת בשל מצוקת מקומות הקבורה בישראל. השר מרגי: מתבססים על עמדתם ההלכתית של הרבנים הראשיים‬

חדשות כיפה אורי פולק 19/12/11 17:50 כג בכסלו התשעב

‫חשש למצוקת מקום בבתי העלמין, הפתרון: קבורה בקומות‬
hoyasmeg-cc-by, צילום: hoyasmeg-cc-by

המשרד לשירותי דת החל היום (ב') בקמפיין תקשורתי לעידוד קבורה רוויה בקומות, זאת בשל מצוקת עתודות הקרקע לקבורה במדינת ישראל. הקמפיין יוצג במהלך השבועות הקרובים באמצעי התקשורת השונים ואף באינטרנט.

עד השנים האחרונות, נהגו לקבור במדינת ישראל בקבורת שדה. אולם, עם הריבוי הטבעי של אוכלוסיית המדינה ודלדול עתודות הקרקע לקבורה, המשרד נדרש למציאת פתרונות חלופיים בבתי הקברות הקיימים והחדשים. כיום מציעה החברה קדישא מספר אפשרויות קבורה בקומות על פי ההלכה.

השיטות מיושמות בשלב זה, בעיקר באזורים ירושלים, חיפה והקריות, גוש דן והשרון. קבורה רוויה על סוגיה מצמצמת באופן משמעותי את כמות הקרקע לקבורה. בשיטה זו מתאפשרת הטמנת יותר נפטרים לדונם קרקע ובכך נחסך משאב מוגבל ונצרך במדינת ישראל.

את הקמפיין השיקו היום השר לשירותי דת יעקב מרגי ומנכ"ל המשרד אביגדור אוחנה, אשר טענו כי הוא נועד להסביר לציבור כי שיטת הקבורה בקומות מקובלת הלכתית. במסגרת השקת הקמפיין הוקרן סרטון קצר בו שוחחו הרבנים הראשיים לישראל, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, אודות הכשרות ההלכתית של שיטה זו.

מנכ"ל המשרד, אביגדור אוחנה, ציין כי "בקבורה רוויה אנו חוסכים מקום וכסף רב עבור הציבור. מי שייקבר בקבורת שדה רגילה חייב להבין, כי יהיה עליו לשלם עבור פריבילגיה זו וכספו יועבר בין היתר כדי לממן את העלויות הגבוהות ליצירת פתרונות קבורה בשיטות הרוויה".

השר לשירותי דת, יעקב מרגי, אמר כי "על המשרד לשירותי דת הוטלה מלאכת מציאת הפתרונות עבור מצוקת הקרקעות לקבורה עוד מהממשלה הקודמת. החיסכון בקרקעות לקבורה יאפשר ניצול הקרקעות עבור מגורים, עסקים ופיתוח תשתיות לאזרחי מדינת ישראל. עקבתי באופן אישי אחר פיתוח השיטות והתאמתן להלכה ולדעת גדולי ישראל. אנו תפילה לבורא עולם כי לא יהיה צורך בקבורה כלל עם בוא משיח צדקנו".