חרם של 'בריסל איירליינס' על ישראל: לא מגישים יותר מוצר חלווה שמיוצר בשומרון

חברת תעופה בלגית נכנעה ללחצים מצד ארגון פלסטיני, ולא תחלק יותר לנוסעיה את חטיף החלווה של חברת 'אחוה' מכיוון ש "הקינוח המדובר הוא שנוי במחלוקת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/08/16 13:57 כ באב התשעו

חרם של 'בריסל איירליינס' על ישראל: לא מגישים יותר מוצר חלווה שמיוצר בשומרון
Vagamundos-cc-by-nd, צילום: Vagamundos-cc-by-nd

מעתה מי שיבחר לטוס באמצעות חברת 'בריסל איירליינס' ייאלץ לוותר על חטיף החלווה של חברת 'אחוה'. כך פורסם ב ynet.


בעקבות תלונה של נוסע שזיהה את החטיף וידע שהוא מיוצר בישראל, פנתה תנועה פלסטינית לחברת תהעופה הבלגית בדרישה להסיר את המוצר מהתפריט בטענה שהוא מיוצר בשטח כבוש. חברת התעופה נענתה לדרישה ולפני כשלושה שבועות הפסיקה להציע את החטיף לנוסעיה.



מבריסל איירליינס נמסר בתגובה: "החברה מציעה לנוסעים בטיסות שלה ארוחה צמחונית, הכוללת קינוח. בקו תל אביב-בריסל, חברת הקייטרינג המקומית הגישה בטעות קינוח בשם 'חלבה וניל', אשר לא תאם את אשר הזמנו ממנה. נוסע הפנה תשומת לבנו שהקינוח המדובר הוא מוצר השנוי במחלוקת. כחברת תעופה המשרתת ציבור בינלאומי של אנשים בעל רקע ותרבות שונים, באחריותנו להציע מוצרים שיעריכו כולם, ולכן החלטנו להחליף את הקינוח".


יעקב מלאך, הבעלים של מפעל אחוה, הממוקם באזור התעשיה ברקן, הגיב לדברים ואמר: "אצלנו זה קיבוץ גלויות. עובדים פה פלסטינים, ערבים ישראלים, יהודים, שומרונים, מתנחלים. השלום מגיע מפה, לא מחברות תעופה. השלום יבוא איפה שאנשים עובדים שכם אל שכם. זה הדו-קיום האמיתי. אנחנו עובדים עם רוב חברות התעופה ואני שמח שזו חברה קטנה, שלא יהיה כדור שלג. אגב לא בטוח שגם בחברה זו יפסיקו לעבוד איתנו, זה שהגיבו לתייר ככה זה לא אומר שיפסיקו לקנות מאיתנו".


לדבריו הוא כלל לא חושש שהדבר יפגע בהכנסות המפעל, "מי שלא רוצה לקנות ממני, נלמד להסתדר בלעדיו. עם כל החרמות באירופה - ברגע שצרכן שם חושב שהמוצר טעים אז הוא קונה אותו. כשיש בסופרמרקט מוצר שלנו והוא טעים - הוא יקנה אותנו. עובדה ש-20% מהמחזור שלנו זה ייצוא ואנחנו מייצרים במחירים טובים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן