חקירת ראש הממשלה: חשוד בקבלת טובות הנאה

מהודעה רשמית שפרסם היועמ"ש עולה כי נתניהו חשוד בקבלת טובות הנאה מאנשי עסקים. עם זאת בשורה ארוכה של חשדות, ביניהן פרשת 'ביביטורס', אין עילה להמשך בדיקה. אמש נחקר ראש הממשלה במשך 3 שעות במעונו

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/01/17 07:27 ה בטבת התשעז

חקירת ראש הממשלה: חשוד בקבלת טובות הנאה
עמוס בן גרשום, לע"מ, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

על רקע חקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמש (ב') במעונו, פרסם היועץ המשפטי לממשלה הודעה רשמית בה בעיקר פירט את החשדות שלפי שעה הופרכו.

חוקרי המשטרה חקרו אמש את ראש הממשלה במשך 3 שעות, כשבשבועות הקרובים ייערכו חקירות נוספות. החשדות העיקריים שנבדקים בשלב זה, הן קבלת טובות הנאה משני אנשי עסקים.

מיד בתום החקירה הוציא היועמ"ש אביחי מנדלבליט, הודעה רשמית בה פירט את השתלשלות הענייינים עד להחלטה על חקירה תוך מתן דגש על פרשות רבות שבדיקתן לא העלו דבר . לדבריו המשטרה "בדקה בהרחבה ודרשה לעומק. בדיקתה העלתה כי חלקן של הטענות הופרכו ונמצא כי הן חסרות בסיס; חלקן אינו בעל פוטנציאל ראייתי להבשיל למסד של חשד סביר לביצוע עבירה המצדיק פתיחה בחקירה פלילית; וחלק נוסף מצדיק העמקת חקר".

לגבי החשדות עליהן נחקר נתניהו אמר מנדלבליט כי "הטענות אשר הובילו בסופו של יום להחלטה על קיום חקירה באזהרה, עלו במסגרת הבדיקה אך לפני כשלושה חודשים כחשדות ראשוניים, ומאז נעשתה עבודה מאומצת של משטרת ישראל לברר את טיבן ולתמוך אותן בראיות. במהלך החודש האחרון נאספו ראיות ששינו את המצב הראייתי בהקשר זה".

(צילום: Emil Salman/POOL)

היועמ"ש גם פרסם פרטים בנוגע לפרשיות שלפי שעה הוחלט כי אין כל סיבה להמשיך בבדיקתן. פרשת 'ביבי טורס'. על פי החשד קיבל נתניהו טובות הנאה בחו"ל וטיסותיו מומנו על ידי בעלי הון:. חלקן של הטענות נשלל ונמצא כי אין להן בסיס עובדתי, ולגבי חלקן נמצאו ממצאים עובדתיים שלא העלו חשד סביר לביצוע עבירה המצדיק פתיחה בחקירה פלילית.

טענה נוספת שנשללה היא טענתהלמימון הכפול של טיסות לחו"ל. על פי החשד בתקופה שקדמה לבחירתו לכהונתו הנוכחית כראש ממשלה, קיבל נתניהו מימון עודף לטיסות ואף נבדק האם נעשה שימוש במימון עודף זה לצרכיו האישיים. גם ממצאי הבדיקה הנוכחית והראיות החדשות שנאספו במסגרתה, בעקבות המידע הנוסף, לא הצדיקו מעבר לחקירה בהקשר זה.

מימון אסור בשנת 2009 לצורך הבחירות. ע"פ מנדלבליט, למשטרה הגיע מידע במסגרתו נטען כי ראש הממשלה היה מעורב כביכול בהפעלת מטה בחירות כפול. מטה אחד "רשמי", שדווח עליו כנדרש בחוק ומטה אחד שפעל באופן סמוי ושמומן על ידי כסף שלא דווח כדין. ממצאי הבדיקה לא הניבו תמיכה לטענה האמורה.

הטיית תוצאות הפריימריז של שנת 2009 במפלגת הליכוד. על פי הטענות שעלו נטען כי נתניהו או מקורבים לו, היו מעורבים כביכול בהטיית תוצאות הפריימריז באמצעות זיוף נתונים במערכות המחשב. ממצאי הבדיקה שללו את הטענה בדבר הטיית תוצאות הפריימריז, או להטייתם בפועל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן