חקירה נפתחה נגד מעורבים בעימותים במערת המכפלה בתשעה באב

במהלך ערב תשעה באב החל מואזין לכרוז במערת המכפלה, ובתגובה חסמו המתיישבים את דרכו. במשטרה פתחו בחקירה, ברוך מרזל נעצר

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 30/07/15 10:11 יד באב התשעה

חקירה נפתחה נגד מעורבים בעימותים במערת המכפלה בתשעה באב
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הבוקר (ה') נעצר פעיל הימין, ברוך מרזל, בחשד שהשתתף באירוע הפרת סדר בליל תשעה באב במערת המכפלה, עוד נטען כי לא הגיע לדיון בעניינו.

השתלשלות האירועים החלה בליל ט' באב בעת קריאת מגילת איכה במערת המכפלה, נכנס מפעיל המואזין במערה וכרז בכריזה זאת למרות שלא היה מדובר בזמן תפילה של מוסלמים, ומטרתו באופן מוצהר הייתה להפריע לקריאה. המתפללים היהודים ביקשו מהשוטרים במקום שיפסיקו את ההפרעה ולא נענו. בתגובה החליטו המתפללים לחסום את החדר בו שהה המואזין ומנעו ממנו לצאת ממערת המכפלה.

ברוך מרזל אמר באירוע כי הוא "מאשים את ראשי מערכת הביטחון בחברון המנסים כל הזמן ללכת לקראת האויב הערבי על חשבון הסטטוס קוו ופגיעה ביהודים. זה לא מכבר המח"ט פתח חניות של ערבים על הציר המהוות סיכון ביטחוני והתנהלותו מביאה את חברון לסף פיצוץ אחרי שנים של שקט", אמר מרזל.

עו"ד איתמר בן גביר, פרקליטו של מרזל, מסר בתגובה למעצרו הבוקר: "המשטרה נכנעת שוב ושוב ובמקום לעצור את המואזין שהפריע לתפילת היהודים בכוונה בעיצומה של הקריאה בצום בוחרת לעצור את הצד השני, אני קורא לשר לביטחון הפנים להתעשת ולהפסיק את אוזלת ידה של משטרת ישראל".

מדובר המשטרה נמסר: במשטרת מרחב חברון נפתחה חקירה בגין התפרעות של מספר אנשים בערב ט' באב בתוך מערת המכפלה כנגד כוחות הביטחון ,במהלך הימים האחרונים זומנו מספר אנשים שהיו חשודים במעורבות באירוע, חשודים ועדים.