חצה את הקווים: בכיר במערך הכשרות של הרבנות עבר לארגון שמתחרה בה

הרב אורן דובדבני, שניהל מערכי כשרות רבים בארץ ובעולם, הודיע כי הוא עוזב את הרבנות הראשית ועובר ל-'השגחה פרטית'. "יש ברבנות אנשים טובים עם כוונות טובות, אבל מבנה המערכת לא מאפשר תיקון"

חדשות כיפה 03/05/17 10:17 ז באייר התשעז

חצה את הקווים: בכיר במערך הכשרות של הרבנות עבר לארגון שמתחרה בה
השגחה פרטית, צילום: השגחה פרטית

הרב אורן דובדבני, מנהל מערך הכשרות של עיריית גבעתיים, חוצה את הקווים. הרב דובדבני, שנחשב למומחה בתחום הכשרות ועוסק בתחום כבר 20 שנה, ינהל את מערך הכשרות של ארגון 'השגחה פרטית'.

הרב ניהל בעבר את מערך הכשרות של מקסיקו ופיקח על קרוב ל-1000 חברות מזון ובתי עסק. בנוסף לכך הוא פיקח על מערכי הכשרות של חברות ספנות ברחבי העולם, פיקח החכתית על שחיטה לייבוא לישראל וניהל אתאגבי ארגוני הכשרות הבין-לאומיים OU ו-OK. בתפקידו האחרון הוא ניהל את מערך הכשרות של רבנות גבעתיים.

הרב דובדבני עבר כאמור לארגון 'השגחה פרטית', הפועל בשנים האחרונות בתחום הכשרות ומעניק לבעלי עסקים שירותי השגחה, שלא מטעם הרבנות הראשית. אחת ממטרות הארגון היא לפתוח את השוק ולהלחם במה שהם מכנים "מונופול הכשרות של הרבנות".

הרב דובדבני התייחס לצעד שנקט ואמר: "אני מגיע מתוך המערכת, מכיר היטב את תאגידי הכשרות השונים בעולם, ואין לי ספק שהמודל התחרותי שמקדמת ׳השגחה פרטית׳ הוא המודל הנכון עבור המשק, עבור בתי העסק, והכי חשוב - עבור קהל שומרי הכשרות. השגחה הלכתית, איכותית ומקצועית לאורך זמן  - אפשרית רק בתנאי תחרות".

לדבריו כבר בעבר הוא ניסה "לקדם את הכשרות מתוך הרבנות. יש שם הרבה מאוד אנשים טובים עם כוונות טובות, אבל מבנה המערכת לא באמת מאפשר את תיקון ושיפור המצב הקיים". מהתרשמותו, המצב ב'השגחה פרטית' הפוך, "הארגון מצליח ליצור יחסי אמון והשגחה בריאים עם בתי העסק, לצד שמירה קפדנית על ההלכה וללא פשרות. אני משוכנע כי פירוק המונופול ירבה כשרות בישראל, ויאפשר לרבנות הראשית להתמקד ביעודה המקורי - ההנהגה הרוחנית של עם ישראל. מבחינתי, המעבר למערך הכשרות של 'השגחה פרטית' מרגיש טבעי ברמה האישית ונכון ברמה הערכית".

 

(צילום: השגחה פרטית)

 

ראש הארגון, הרב אהרון ליבוביץ', הגיב גם הוא למעבר ואמר כי "ההצטרפות של גורם הלכתי ומקצועי בקנה המידה של הרב דובדבני ל'השגחה פרטית' היא הבעת אמון בשינוי שאנחנו מבקשים לקדם בשוק הכשרות בישראל והוא מעבר ממצב של מונופול כושל ומכשיל - לתחרות שתשפר את איכות השירות שמקבלים בתי עסק ממשגיחי הכשרות, תמנע עלויות עודפות במשק, ותחזיר את אמון הציבור בכשרות – אחרי שנים ארוכות של התדרדרות התחום תחת מונופול הרבנות".

מנכ״לית 'השגחה פרטית', אילה פלק התגאתה בכך שהמעבר הצליח "לסדוק את מונופול הכשרות של הרבנות - והסדק רק הולך ומתרחב. אנחנו נערכים ליום שאחרי המונופול, וההצטרפות המבורכת של הרב דובדבני תעזור לנו לבסס את התשתית הקיימת - ולהרחיבה לכל העסקים ברשימת ההמתנה לקבלת שירותי הכשרות שלנו. 'השגחה פרטית' מציעה כשרות שאפשר לסמוך עליה, ולכן זוכה לאמון שומרי הכשרות ובעלי העסקים. היום כבר ברור שהדרך לכשרות מעולה עוברת דרך תחרות. ככה זה בחו"ל, וכך צריך להיות גם כאן בישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן