חמישה חברי הבית היהודי הודיעו על תמיכה בבנט, שתיקה מצד יוגב ושטבון

אורבך, וורצמן, סלומינסקי, שקד ומועלם הודיעו על תמיכה בבנט לתפקיד יו"ר הבית היהודי. יוגב ושטבון לא הביעו את עמדתם בנושא. מסתמן כי הבחירות יערכו במרץ, אך עדיין אין תאריך למפקד ולפריימריז לרשימה לכנסת

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/12/14 09:28 י בכסלו התשעה

חמישה חברי הבית היהודי הודיעו על תמיכה בבנט, שתיקה מצד יוגב ושטבון
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

חמישה חברי כנסת של הבית היהודי מיהרו להודיע פחות משעה לאחר ההודעה על קיום פריימריז לראשות המפלגה, כי יתמכו בנפתלי בנט לתפקיד יו"ר הבית היהודי.

הח"כים, השר אורי אורבך, סגן השר אבי וורצמן, וחברי הכנסת ניסן סלומינסקי, שולי מועלם ואיילת שקד, הבהירו כי הם תומכים בבנט על מנת להוביל את המפלגה להצלחות נוספות, בדמות ההצלחה בבחירות שעברו.

״רוץ, נפתלי, רוץ”, מסר השר אורי אורבך. "אתמוך כמובן בבחירתו של נפתלי בנט לכהונה נוספת כיו״ר הבית היהודי. כמי שהיה חבר בכנסת הקודמת בסיעה בת שלושה ח״כים, אני רואה יום יום את המשמעות של סיעה גדולה ומרכזית בקואליציה. נפתלי הצליח להפוך לדמות מרכזית בממשלה, ובזכות ההובלה שלו הסיעה כולה והציבור הישראלי מגיעים להישגים נכבדים. צריך לאפשר לו להמשיך ולהוביל".

"כדי לחזור על ההישג המשמעותי של הבית היהודי בבחירות האחרונות צריכים להערך בהתאם. אני מברכת על ההחלטה לערוך בחירות פנימיות לראשות המפלגה בתחילת החודש הבא. מפלגת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט תמשיך ותפעל גם בממשלה הבאה לעשייה המשלבת את עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל", אמרה חברת הכנסת שולי מועלם.

"מפלגת הבית היהודי כמפלגה גדולה חזקה ומאוחדת בראשותו של השר נפתלי בנט תוביל לחיזוקה וביסוסה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, ערכית וציונית יותר", מסר סגן השר וורצמן ובירך על ההחלטה להקדים את הפריימריז. "מול כל השמאל, הבית היהודי בראשות בנט ימשיך בגדול. אני תומכת במועמדותו של נפתלי בנט כדי שנמשיך להוביל את הבית היהודי להנהגה. חייבים להמשיך את ההצלחה למען עם ישראל״, אמרה ח"כ איילת שקד.

חברי הכנסת המסקרנים ביותר, שלא הביעו תמיכה בקיום הפריימריז או בבנט לראשות המפלגה, הינם חברי הכנסת מוטי יוגב ויוני שטבון, שהתנגדו כזכור לחוקת בנט. לא ברור האם יוגב יתמוך בבנט בסופו של דבר, אך העיניים כרגע נשואות ליוני שטבון, שהצהיר בעבר כי הוא ינהיג את הציבור הדתי תורני בכנסת בעקבות הכישלון בנוגע לחוקה, וייתכן כי יחליט להתמודד נגד בנט במאבק על ראשות המפלגה. יחד עם זאת, יש לציין כי גם אם יתמודד, הסיכויים שבנט יזכה בקלות בפריימריז שיתקיימו בעוד חודש גבוהים.

בתוך כך, ההערכה כרגע היא שהבחירות הכלליות לכנסת יתקיימו במרץ 2015, עוד כארבעה חודשים, אך הכל יכול להשתנות ברגע האחרון. ביממה הקרובה יחליטו בליכוד האם להצביע בעד הצעת אי האמון שתגיש מחר האופוזיציה, ואם התשובה תהיה חיובית, מדינת ישראל תכנס לתקופת בחירות.

בעוד נקבע מועד לפריימריז על ראשות המפלגה, ב-י"ד טבת, המאבק המשמעותי ביותר יהיה כשיכריזו בבית היהודי על פריימריז לרשימה לכנסת, ויבצעו מפקד לבית היהודי. על המקומות הריאלים בכנסת הבאה צפויים להתמודד לא מעט אישים חדשים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן