ח"כ שנלר: התערבות האלופים בעניין שירות הדתיים – פגעה בצה"ל

בהתייחס למכתב האלופים לשעבר שקראו לרמטכ"ל לפעול להפסקת ההקצנה הדתית בצה"ל, אומר ח"כ עתניאל שנלר כי המכתב "פגע בחוסנו של צה"ל ובביטחון המדינה"

חדשות כיפה אורי פולק 14/11/11 14:04 יז בחשון התשעב

ח"כ שנלר: התערבות האלופים בעניין שירות הדתיים – פגעה בצה"ל
אתר הכנסת, צילום: אתר הכנסת

"מכתב האלופים לשעבר פגע בחוסנו של צה"ל ובביטחון המדינה" - כך אמר היום (ב') ח"כ עתניאל שנלר ("קדימה"), בהתייחס למכתב האלופים במיל' אשר כתבו לשר הביטחון ולרמטכ"ל, בקריאה למען "הפסקת ההקצנה הדתית בצה"ל".

כפי שדווח בכיפה, אלופים במילואים שיגרו אמש מכתב משותף לשר הביטחון אהוד ברק ולרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, זאת בדרישה למנוע את מה שמתואר לטענתם כפגיעה מתמשכת בשירות נשים בצה"ל בשל תביעותיהם של חיילים דתיים. בין היתר כתבו האלופים לשעבר כי "נושא השירות הצבאי מהווה הבסיס המשותף הרחב ביותר לאזרחי המדינה ולקיומה של זהות לאומית וציונית. הוא נוגע בנימי נפשנו כחברה ואסור שתהיה בו כפייה אמונית כלשהי. החלטות בנושאים אלה אסור שתהיינה מוכרעות אך ורק בתוך צה"ל".

עוד הוסיפו האלופים כי הם "מוקירים את חיילי צה"ל הדתיים ומכבדים את זכויותיהם", אך כי "אלו צריכות להיות מוסדרות מבלי להחיל נורמות דתיות או אורחות חיים דתיים על יתר המשרתים. ודאי שאין להשלים, בשום פנים, עם פגיעה בשירות חיילות בשם הדת".

בתגובה לדברים טען ח"כ שנלר בתגובה לכיפה כי "כמי שהיה עד לחודשים האחרונים בועדת החוץ וביטחון וכמי שמשרת כאלוף משנה במילואים בצה"ל, אני סבור כי המכתב פגע בחוסנו של צה"ל. הצורך לפתוח מגוון רחב יותר של תפקידים לחיילות בצה"ל והחיוניות לקדמן, כולל לתפקידי אלוף במטכ"ל, ומנגד ההכרח הלאומי לשוויון בנטל, מחייב את שירותם של בחורי ישיבה ציוניים וחרדים כאחד, ולשם כך נדרש למצוא את האיזון בין קטבים אלה".

שנלר הוסיף וטען כי "מכתב האלופים במיל' פוגע באיזונים, מה עוד שאלופים אלה אינם קשורים למעלה מ-20 שנה למערכת הביטחון ולצרכיה". הוא הדגיש כי "מכתבם הפוליטי, המבקש לקדם את תפיסתם הליבראלית התומכת בגישת השמאל הרדיקאלי כפי שבא לידי ביטוי בארגון "שלום וביטחון" המזוהה עם תוכנית ז'נבה, פוגע בכל אזרח המבקש לעגן את השוויון בנטל".