ח"כ שטרן מתנצל: "איני מזלזל ברב יוסף באופן אישי"

מיישר קו עם לפיד? ח"כ אלעזר שטרן מתנצל על הדברים שאמר על הרב הראשי הספרדי. לדבריו, אין בביקורתי פן אישי אלא "ביקורת לגיטימית על רב שמבטל פסק של התרת עגונות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/12/16 07:01 טו בכסלו התשעז

ח"כ שטרן מתנצל: "איני מזלזל ברב יוסף באופן אישי"
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

לאחר ההתנערות של יו"ר 'יש עתיד' מדבריו של ח"כ אלעזר שטרן על הרב יצחק יוסף, מגיעה גם ההתנצלות של האחרון. שטרן הבהיר הביקורת שלו על הרב הראשי עקרונית ולא אישית.

בדברי ההתנצלות אמר ח"כ שטרן: "איני מזלזל ברב יוסף באופן אישי, זו לא דרכי". לדבריו, אין בדבריו עניין וביקורת אישית אלא "ביקורת לגיטימית על רב שמבטל פסק של התרת עגונות תוך פגיעה בנשים שכאבן זועק לשמים".

מוקדם יותר התנער יו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, מדבריו של שטרן ואמר כי "הוא לא מייצג את יש עתיד בדברים שאמר, הוא דיבר בשמו, אני מתנער מדבריו נגד הרב הראשי". מאוחר יותר קיים לפיד שיחת הבהרה עם שטרן שהובילה להתנצלות.

כזכור, בשעות הצהריים תקף ח"כ שטרן את הרב הראשי הספרי, הרב יצחק יוסף, בנוגע לפרשת גט האשה מצפת, במהלכה קבע הרב יוסף שיש לקיים דיון מחודש בנושא, למרות שבית הדין בצפת כבר פסק על מתן גט לאשה שבעלה מצוי במצב של 'צמח' שנים רבות.

בנאומו במליאה אמר ח"כ שטרן כי "לציבור במדינת ישראל נמאס מהיהדות שמיוצגת בבניין הזה, אנחנו יודעים שהם אומרים את דברם ברגליים, הם פשוט לא מתחתנים ברבנות" אמר היום ח"כ אלעזר שטרן מסיעת "יש עתיד" במליאת הכנסת, מייד לאחר מכן החל שטרן למתוח ביקורת חריפה על הרב הראשי, הרב יצחק יוסף. "למה שהאישה אחרי זה תהיה עגונה. שהרב הראשי הראשון לציון, להבדיל מאבא שלו, יתעלל בה, יבטל גט או אישור שהיא קיבלה כשאף אחד לא ביקש ממנו לדון בזה והוא לא דיין".