ח"כ שולי מועלם: "אני מציעה לאונסק"ו לגנות את הפלסטינים על צליבתו של ישו"

הבוקר התקבלה בועדת המורשת של אונסק"ו הצעה שקוראת לישראל לחדול מפגיעה במקומות הקדושים למוסלמים בירושלים, ח"כ מועלם: "יש להם גם רקורד מרשים של שכתוב ההיסטוריה באופן שמבזה את המוסדות הבינלאומיים"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 26/10/16 13:38 כד בתשרי התשעז

ח"כ שולי מועלם: "אני מציעה לאונסק"ו לגנות את הפלסטינים על צליבתו של ישו"
נעם ריבקין פטון, צילום: נעם ריבקין פטון

"לערבים בארץ ובעולם יש רקורד מפואר של פגיעה באתרים קדושים ליהדות לנצרות ולאיסלאם" אומרת יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם בתגובה להחלטת אונסק"ו הקוראת לישראל להפסיק את הפגיעה במקומות הקדושים למוסלמים בירושלים. "יש להם גם רקורד מרשים של שכתוב ההיסטוריה באופן שמבזה את המוסדות הבינלאומיים. אם הם רוצים לנתק את הזיקה היהודית מהר הבית ומארץ ישראל, אדרבה שילכו על זה עד הסוף. מבחינתם מעולם לא היינו כאן וישו עצמו היה פלסטיני, אז אני מציעה לאונסק"ו לגנות את הפלסטינים על צליבתו של ישו".

המשנה לראש עיריית ירושלים, דב קלמנוביץ, אמר כי "אין שום חילול של מקום מוסלמי קדוש בירושלים, בוודאות. כוחות הביטחון שומרים לפי הצרכים על כל המקומות הקדושים בירושלים. לא רק שאין חילול מקומות קדושים למוסלמים מחד, המקומות היהודיים מחוללים מאידך ובהם גם בית הקברות בהר הזיתים, רק הבוקר ביקרתי שם וראיתי את ההשחתה. הטענה שביקורי יהודים בהר הבית מחללים את הקודש הנה מופרכת ולא הגיונית ואין שום מקום לאמירה כזו על ידי גוף בינלאומי".

הבוקר נערכה הצבעה בועדת המורשת של ארגון אונסק"ו בנוגע להצעה שיזמה ירדן יחד עם הרשות הפלשתינית, הקוראת לישראל להפסיק את הפגיעה במקומות הקדושים בירושלים. ההצעה עברה ברוב של 10 מדינות תומכות מול שתי מתנגדות, שמונה מדינות נמנעו ומדינה אחת נעדרה מההצבעה. ההצבעה עבור ההצעה הייתה חשאית בזכות בקשה שהעבירה ישראל דרך מדינות קרואטיה וטנזניה. מדינות ערב הופתעו לגלות שעל אף האולטימטום שהציבו למדינות אונסק"ו, רובן לא תמכו בהצעה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן