ח"כ סמוטריץ' וקיש: "כתם שחור על הבית הלבן"

בממשל האמריקני לא אהבו את ההסדר המתגבש בעמונה. בשדולת א"י בכנסת הגיבו כי על הבית הלבן "לכבד הכרעה דמוקרטית ולהימנע מלרמוס את עצמאותה של ישראל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/10/16 07:39 ד בתשרי התשעז

ח"כ סמוטריץ' וקיש: "כתם שחור על הבית הלבן"
מירי צחי, צילום: מירי צחי

בבית הלבן לא אהבו את כוונת הממשלה לבנות לתושבי עמונה בתים חדשים במקום אלה שיהרסו והוציאו הודעת גינוי חריפה. במשרד החוץ ובשדולת ארץ ישראל בכנסת מיהרו להגיב על הדברים.

דובר הבית הלבן טען כי כי הממשל האמריקני קיבל "ערובות פומביות מהממשלה הישראלית הנוגדות את ההודעה הזו. כאשר אנחנו מדברים על הדרך שבה חברות טובות אמורות לנהוג זו כלפי זו, זהו מקור חמור לדאגה. מטריד שלאור הסכם הסיוע הביטחוני החדש, ישראל מקבלת החלטה שכל כך מנוגדת לאינטרסים הביטחוניים שלה בטווח הארוך, שארה"ב מוכנה להשקיע מיליארדים כדי להגן עליהם". דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מארק טונר, הוסיף כי "ההחלטה מטרידה ועומדת בניגוד להתחייבויות ישראל".

במשרד החוץ הגיבו להודעת הבית הלבן והבהירו, כי "98 יחידות הדיור שאושרו בשילה אינן 'התנחלות חדשה'. המבנים ייבנו על אדמת מדינה, בשטח הקיים של שילה, ולא ישנו את הגבול המוניציפלי או את המיקום הגיאוגרפי. היחידות נועדו לספק פתרון דיור לתושבי עמונה, שייאלצו לעזוב את בתיהם בעקבות צווי ההריסה שהוציא בית המשפט העליון". בהמשיך שבו במשרד החוץ והדגישו את מחוייבותה של ממשלת ישראל לפתרון שתי המדינות, "ישראל מחויבת לפתרון שתי המדינות, הכולל מדינה פלשתינית מפורזת המכירה בישראל כמדינה יהודית. המכשול האמיתי לשלום איננו ההתנחלויות - סוגיה שיכולה וצריכה להיפתר באמצעות מו"מ - אלא הסירוב הפלשתיני המתמשך להכיר במדינה יהודית בגבולות כלשהם"

תגובת ראשי שדולת א״י בכנסת, ח״כ יואב קיש וח״כ בצלאל סמוטריץ: ״הודעת הממשל האמריקני היא כתם שחור על הבית הלבן. מי שמתיימר להנהיג את העולם הדמוקרטי - אמור לכבד את ההכרעה הדמוקרטית של הציבור בישראל וממשלתו הריבונית. מי שמתיימר לעמוד בראש העולם החופשי - אמור להימנע מנסיונות לרמוס את עצמאותה של ישראל״.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן