ח"כ סוויד על מינוי הדיינים: יש הסכמות. מה שנותר זה לא להציע מי שלא מקובל

לדברי חברת הוועדה למינוי דיינים, ח"כ סוויד, ישנן הבנות בנוגע לחלוקת המושבים הפנויים בבתי הדין. חברת וועדה אחרת ד"ר לבמור טוענת כי הדברים עדיין אינם סופיים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 16/06/16 17:07 י בסיון התשעו

ח"כ סוויד על מינוי הדיינים: יש הסכמות. מה שנותר זה לא להציע מי שלא מקובל
Shlomi Cohen/Flash90, צילום: Shlomi Cohen/Flash90

הוועדה למינוי דיינים תתכנס ביום רביעי הבא למנות דיינים לבתי הדין הרבניים, כשברקע מרחפת מחד החלטת בג"צ לבטל את המינויים הזמניים לבית הדין ומאידך הצעת פשרה שהושגה לדברי חברת הוועדה ח"כ רוויטל סוויד, בין חברי הוועדה לפיה יחולקו המינויים בין הספרדים האשכנזים ואנשי הציונות הדתית כאשר כל אחד יקבל שליש מהתקנים.

סוויד אמרה את הדברים בראיון ברדיו 'קול ברמה', "אני מקווה שנתכנס ונמנה דיינים ראויים, ניתן לסיים את הישיבה הזו בדיון אחד יחסית מהיר, אם תהיה נכונות ורצון לנסות ולהגיע להחלטה משותפת נוכל לסיים את זה במהרה, אני חשובת שכולנו חייבים לבוא ברצון לסיים את הסאגה הזו, כולם יודעים את מי אנחנו רוצים ואת מי אנחנו לא רוצים יש מחויבות לכולנו לבוא ולשים את המחלוקות בצד ולנסות להתפשר בזה. כולם יודעים ששליש מהדיינים יהיה מהציבור האשכנזי שליש מהספרדים ושליש מציונות הדתית, כל שנותר הוא לא להציע אנשים שלא מקובלים על הצד השני", אמרה סוויד ובעצם חשפה את הבעייתיות הקשה כאשר אנשי הוועדה החרדים מתנגדים למועמדים המועדפים על ידי הציונות הדתית.

"זה דבר טוב לבתי הדין אנחנו צרכים לשם את הדבר הזה מאחורינו, זה ברור שאם לא נצליח להגיע להבנות לא יהיה מינוי, אני חושבת שהשר שטייניץ מחויב מול בג"ץ לדואג למינוי של הדיינים, אך אני לא אדרוש מהשר להביא להצבעה את החלטות הוועדה, אנחנו רוצים לעשות טוב לעם ישראל וטוב ומדינת ישראל", אמרה סוויד.

מנגד, חברת הוועדה, הטוענת הרבנית ד"ר רחל לבמור נשמעה בשיחה עם 'כיפה' פחות החלטית שאכן הנושא הולך להסתיים בישיבה הקרובה: "אכן היו מגעים בין חברי הוועדה מהסיעות השונות ואכן הגיעו להסכמה ויש התקדמות לקראת הסכמות מלאות. עד כמה שידוע לי יש רוב שהגיעו להסכמות, כמובן שננסה להביא את כל חברי הוועדה להסכמה".

לבמור מדגישה כי ההסכמות המדוברות הן גם לבית הדין הגדול, אך גם לבית הדין האזורי שם עדיין פנויים 4 מושבים עליהם יש מלחמה כבר תקופה ארוכה בין הכוחות בוועדה.

כזכור, לוועדה יש שלוש ישיבות מתוכננות בימי רביעי הקרובים ויהיה מעניין לראות כיצד יתמרנו חברי הכנסת והשרים שחברים בוועדה ונמצאים בדרך כלל ביום רביעי בכנסת בהצבעות השונות והאם לא ידרשו לבטל את כינוס הוועדה בשל כך כשברקע יודעים חברי הוועדה שמינויה של לבמור פג בעוד כחודש ובצד החרדי ישמחו להחזיר את הרוב בוועדה לידיהם.