ח"כ הרצוג, כך נאבקים בהסתה?

יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, כינה את מתיישבי המאחזים כ-"וירוס המסוכן לדמוקרטיה". זאת כמה ימים שכתב כי יש "להיאבק בהסתה, בשנאה ובגזענות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/11/16 12:21 יג בחשון התשעז

ח"כ הרצוג, כך נאבקים בהסתה?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

נאה דורש נאה מקיים? על רקע העברת חוק ההסדרה לקריאה טרומית בכנסת, יושב ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, כינה היום (ב'), בראיון בגלי צה"ל, את תושבי המאחזים כוירוס "שגורר את ישראל לאשר חוקי גזל".

בהמשך הראיון אמר הרצוג שההתיישבות במאחזים היא שטות, "אני אומר שאני מבין את כאב המשפחות (אבל) ניתנו לכם שנתיים להתפנות ותראה מה הווירוס הזה עשה למדינת ישראל. תראה כמה הוא מסוכן לדמוקרטיה שלנו ולעובדה שצריך להקריב חיים רק בגלל השטות הזו".

יש לציין כי רק לפני כשבוע, סביב העצרת לזכרו של יצחק רבין, כתב הרצוג בדף הפייסבוק שלו: "מישהו יודע לאן נעלם הקול של ביבי? בגלל השתיקה הזו - החל מהיום, החלטנו, ראשי המחנה הציוני כי נפעיל צוות משפטי מיוחד שתפקידו יהיה חד וברור: להיאבק בהסתה, בשנאה ובגזענות ולשם כך הצוות יגיש תלונות למשטרה, ליועמ"ש ולכלל גורמי האכיפה הרלוונטיים, נגד תופעות של הסתה ושנאה, לרבות פגיעות בעובדי ציבור ונבחרי הציבור".

כעת נותר לקוות שהצוות המשפטי שמתכנן להקים הרצוג, יבחן לעומק האם כינוי אנשים כ-"וירוס", הוא חלק מהמאבק באלימות, בהסתה ובגזענות.