ח"כ גליק הגיש בג"ץ נגד ראש הממשלה

מעלה הילוך: אחרי מספר פעמים בהם אמר שינקוט בצעד זה, חבר הכנסת יהודה גליק עתר לבג"ץ נגד יו"ר מפלגתו וראש הממשלה בדרישה למנוע ממנו ומהשר לביטחון הפנים לתת הוראות למשטרה בנוגע לעליית חכ"ים להר

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/17 11:39 א בניסן התשעז

ח"כ גליק הגיש בג"ץ נגד ראש הממשלה
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ יהודה גליק (ליכוד) הגיש הבוקר (ג') עתירה לבג"ץ נגד ראש הממשלה, השר לביטחון פנים, יו"ר הכנסת, יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, המפכ"ל והיועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבטל את האיסור על חברי כנסת לבקר בהר הבית. גליק דורש לאפשר את קיום הבוקר בהר כבר לקראת חג הפסח, בשבוע הבא.

[embed]

]

בעתירה מבקש חבר הכנסת מהשופטים להוציא צו על תנאי וצו המורה לראש הממשלה להימנע מלתת למשטרה "כל הוראות אופרטיביות ככלל, ובכל הנוגע להר הבית ו/או לאיסורים על חופש התנועה או הפולחן בו, בפרט".

בעתירה הוסבר כי היא "הוגשה לביטול תופעה ייחודית וחסרת תקדים בתולדות מדינת ישראל, לפיה חברי הכנסת הודרו מהר הבית לתקופה של למעלה משנה, בעוד שכל אזרח, ותושב או תייר נכנסו למקום הקדוש ללא כל הפרעה או בעיה".

"בניתוח התנהלות המשיבים בפרשה זו התברר", כתב עו"ד ויסולי שהגיש את העתירה בשמו של ח"כ גליק, "כי ראש הממשלה נותן הוראות אופרטיביות למשטרת ישראל, כשהוא נמצא בניגוד עניינים מובהק עם האינטרסים הפוליטיים שלו, ובחריגה בוטה בהוראת החוק (אך בגיבוי היועץ המשפטי לממשלה). ואילו משטרת ישראל נמצאת מצייתת להוראות הפוליטיות ראש הממשלה, תוך שהיא מסווה את הציות כ'שיקול דעת ביטחוני' כוזב", לשון העתירה".

אמש פורסם בערוץ 2 כי נתניהו השהה את ההחלטה בנושא בשלושה חודשים בשל הרמאדן. הפרשנות הפוליטית העריכה כי משיכת הזמן וההודעה כי האישור יבוא בתום התקופה נובע מרצונו של נתניהו לצלוח את העתירה כשהוא מראה שיש לו כוונה כזו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן