ח"כ גטאס התפטר מהכנסת

בעקבות עסקת הטיעון, במסגרתה הוא צפוי להיכלא לתקופה של שנתיים, התפטר ח"כ באסל גטאס מהכנסת. ג'מעה אזברגה יהיה זה שיחליפו ויכהן כח"כ החדש של הרשימה המשותפת

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/03/17 14:00 כא באדר התשעז

ח"כ גטאס התפטר מהכנסת
פלאש 90. יונתן סינדל, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

ח"כ באסל גטאס מהרשימה המשותפת הגיש הבוקר (א') את מכתב התפטרותו מהכנסת, בעקבות הסדר הטיעון שנחתם בינו לבין פרקליטות המדינה.

התפטרותו של גטאס, שמואשם בשורת עבירות בטחוניות, תיכנס לתוקף בעוד 48 שעות ומי שיכנס במקומו הוא ג'מעה אזברגה. כזכור נגד חבר הכנסת המתפטר מהרשימה המשותפת, הוגש כתב אישום המייחס לו עבירות של הברחת טלפונים לכלא, מתן אמצעים לביצוע מעשה טרור, הכנסת מסמכים שלא דרך הנהלת בית הסוהר ומרמה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור.

במסגרת עסקת הטיעון צפוי גטאס, בכפוף לאישור בית המשפט, להיכנס לכלא לתקופה של שנתיים. בנוסף לכך, תגזר עליו תקופת מאסר על תנאי והוא חוייב להתפטר מהכנסת כפי שעשה הבוקר.

בשבוע שעבר, עם החתימה על עסקת הטעון לקח גטאס אחריות על מעשיוואמר: "מעשיי נבעו ממניעים אישיים מצפוניים והומניטריים כלפי האסירים. אני מקבל אחריות מלאה על הדברים". עם זאת הוא הקפיד לטעון כי לכל אורך הדרך הוא היה נתון להסתה מצד כמה גורמים, "מהרגעים הראשונים אחרי שיצאתי מכלא קציעות ב-18 בדצמבר 2016 ועד ימים אלה, הייתי נתון למסע הסתה תוקפני, וגזעני אשר כלל הפצת שקרים מתוך המשטרה במטרה לייצר אווירה שביצעתי עבירות ביטחוניות חמורות".

לטענתו, "התקשורת סייעה בעשיית לינץ' בבית דין שדה, בעקבות זאת המערכת השלטונית עברה על שורה של קוים אדומים, וזאת רק משום היותי חבר כנסת ערבי. בפעם הראשונה, הוסרה חסינות באיומים מחבר כנסת. מיד לאחר מכן, נעצרתי לחמישה ימים מבלי שנחקרתי באותה תקופה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן