ח"כ אורן מחריף טון: אובמה פיברק משברים עם ישראל

במפגש סגור עם סטודנטים עולים ממדינות חבר העמים לשעבר, שנערך לפני כשבוע וחצי, חשף ח"כ מייקל אורן (כולנו) כי ממשל אובמה היה מפברק במכוון משברים עם ממשלת ישראל במטרה להפעיל עליה לחץ פוליטי להקפאת הבנייה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/16 13:13 כא באדר ב'

ח"כ אורן מחריף טון: אובמה פיברק משברים עם ישראל
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ח"כ אורן, לשעבר שגריר ישראל בארה"ב, חשף באירוע הסגור את שיטת הפעולה של ממשל אובמה כמנוף של לחץ על הממשלה. "הלחץ בא מיצירת משברים פומביים. הדוגמה הכי מובהקת היא הביקור של סגן הנשיא ביידן בראשית 2010. במהלך ביקורו כאן הכריז פקיד ברמה בינונית במשרד הפנים שבעוד שבע שנים יבנו 600 יחידות דיור בירושלים ברמת שלמה" סיפר אורן וחשף כי הגינוי הרפה של ביידן עצמו נעשה בתחילה בתיאום מול ישראל. "עבדנו כל הלילה כדי להגיע לנוסח מקובל על שני הצדדים, במסגרתו סגן הנשיא יגנה את המהלך, מילה הנחשבת לקשה ביותר בלשון הדיפלומטית."

[embed]

]

"עם חזרתי לארה"ב", המשיך ח"כ אורן, "זומנתי לשיחת נזיפה בבית הלבן. על עלבון וסתירת לחי לנשיא בגלל רמת שלמה. זה היה משבר מפוברק שיזם הממשל. זה לחץ, הבנו שזה לחץ ושככה מסובבים את היד. דרך התקשורת, דרך דעת הקהל, דרך המחוקקים הדמוקרטיים שתומכים בנו". בהמשך ציין אורן כי גם בזמן מבצע צוק איתן בקיץ 2014 הפעיל ממשל אובמה לחץ בצורה דומה. "כמעט כמו בכל מבצע בשנים האחרונות נאלצנו לבקש מהאמריקאים תחמושת לצה"ל בזמן המבצע, כשבדרך כלל, בלי מקרים חריגים, לכל דבר שביקשנו נעננו בחיוב. הפעם, נעננו בסירוב ועיכוב. זה הלחץ."

את הדברים אמר ח"כ אורן במסגרת אירוע מסדרה "פנים אל פנים", פרי יוזמתם של המדרשה הציונית וארגון "לביא", שמתקיים בתמיכתה של קרן 'ג'נסיס'. המדרשה הציונית הינו ארגון הפעיל בקרב צעירים ממדינות חבר העמים לשעבר לחיזוק זהותם היהודית, לעידוד עלייתם לישראל ולסיוע בשילובם המוצלח בחברה הישראלית. המפגש נערך במסגרת פרויקט של מפגשים בין הסטודנטים העולים לדמויות מפתח בחברה הישראלית שנועדו לסייע להם בקליטה ובהבנת המציאות הישראלית המורכבת.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן