חיילים יהודים ושאינם יהודים יובאו למנוחות באותה חלקה

שר הביטחון יעלון וח"כ אלעזר שטרן הגיעו לפתרון מוסכם, לפיו חיילים שאינם יהודים יובאו למנוחות בשורה נפרדת מהחללים היהודים - אך באותה חלקה יחד עמם

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 07/07/13 08:35 כט בתמוז התשעג

חיילים יהודים ושאינם יהודים יובאו למנוחות באותה חלקה
ויקיפדיה ללא זכויות, צילום: ויקיפדיה ללא זכויות

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון וחבר הכנסת אלעזר שטרן, הגיעו בסוף השבוע להסכמה בנוגע לקבורת חיילים יהודים ולא יהודים בבתי הקברות הצבאיים.

לפי הסכמה זו, ייקברו חללים יהודים ולא יהודים בשורה נפרדת אך באותה החלקה. כתוצאה מכך ימשוך ח"כ שטרן את הצעת החוק שהגיש, שהייתה אמורה לעלות היום (א‘) לדיון בוועדת השרים לחקיקה. לפי הצעת החוק שהוסרה, חיילים שהינם זכאי חוק השבות - גם אם אינם יהודים על פי ההלכה - יובאו לקבורה יחד עם חיילי צה"ל האחרים.

”ביום שישי בצהריים הגעתי להסכמה עם שר הביטחון ח"כ משה (בוגי) יעלון כי תבוטל קבורת החיילים בחלקות נפרדות“, אמר ח“כ שטרן, ”לפי הסכמה זו, חיילים שאינם יהודים יקברו באותה חלקה עם חיילים יהודים אך בשורה נפרדת“. לדבריו, ”שינוי זה מביא לידי ביטוי ראוי את מורכבותה של החברה הישראלית מבלי לפגוע באף אוכלוסייה. יש לכך מסר לתוך החברה הישראלית וגם ליהדות התפוצות כולה“.

”אני מברך את שר הביטחון על החלטתו ותמיכתו בנושא. נעשה היום תיקון חשוב וצודק לעיוות שהתקיים במשך שנים רבות, אני שמח שהדבר נעשה בהסכמה ללא צורך בחקיקה, שכן ממילא מטרת החוק הייתה להביא למציאות מכבדת ומאחדת יותר“, סיכם שטרן.