חוננו: "במקומות שאין מצלמות שם מתחילה האלימות"

בארגון טוענים ששוטרים החרימו לבני הנוער ששהו בעמונה את המכשירים הניידים ואומרים שלפי שעה כל העצורים מאמש, שוחררו לביתם. מנכ"ל הארגון: "לא רגישות ולא נחישות. רק צביעות, אלימות ואכזריות". משטרת ישראל: "פרובוקציה של פורעי חוק"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/02/17 10:06 ו בשבט התשעז

חוננו: "במקומות שאין מצלמות שם מתחילה האלימות"
Miriam Alster/FLASH90. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: Miriam Alster/FLASH90. למצולמים אין קשר לכתבה

האם ברגע שהמצלמות נכבות מתחילה אלימות השוטרים? בארגון 'חוננו' טוענים היום (חמישי) שהגיעו אליהם עדויות קשות על אלימות שוטרים כלפי בני נוער ששהו ביישוב המפונה.

גורמים בארגון טוענים כי "בהוצאת אנשים מהבתים השוטרים מאופקים, אך במקומות שאין מצלמות שם מתחילה האלימות. אנו מדווחים על אלימות קשה בתוך האוטובוסים, לאחר שכל המצלמות והמכשירים הסלולארים נלקחים לילדים. אנו קוראים לכל מי שנפגע לפנות אלינו לצורך הגשת תלונות ותביעות כנגד שוטרים אלימים".

בחלק מעדויות נטען שהשוטרים החרימו מכשירים סלולארים מבני הנוער שעלו לאוטובוסים. כמו כן אומרים ב'חוננו' שביממה האחרונה הם סייעו ללמעלה מ-40 עצורים ומעוכבים שונים, כשנכון לשעה זו כולם שוחררו לבתיהם. מי שיובאו הבוקר לבית משפט השלום בירושלים, הם 4 עצורים שנעצרו אתמול במהלך מחאה בסמוך לשערי הר הבית. עורכי הדין של הארגון מעניק לעצורים סיוע משפטי.

שמואל מידד (זנגי) מנכ"ל חוננו התייחס לעדויות ואמר כי "לא רגישות ולא נחישות. רק צביעות, אלימות ואכזריות. ילדים וילדות נערים ונערות שפונו מעמונה הועלו על אוטובוסים, שם נלקחו מהם הפלאפונים, שם אין כבר אמצעי תיעוד. ואז הם חטפו מכות רצח, האוטובוסים נסעו למקומות שונים בארץ, שם הורדו הילדים בלילה בחושך בקור לבד. בוכים וחבולים".

ממשטרת ישראל נמסר כי "משטרת ישראל הגיעה לעמונה לבצע את משימת פינוי היישוב שהוטלה עליה. את פני השוטרים שבאו לבצע את משימתם קיבלו חבורות נערים פורעי חוק שהשליכו אקונומיקה וחומרים כימיים לתוך עיניהם של השוטרים. לא זאת בלבד, אלא גם בסלעים שהושלכו על ראשיהם ובעיטות שאף גרמו לשבר ברגלו של שוטר.
צעירים אלו פונו ופוזרו בצמתים מרכזיים על מנת לאפשר להם תחבורה ציבורית לכל רחבי הארץ.

חלקם אף יצרו במהלך הפיזור באוטובוסים פרובוקציה כאשר הם מצלמים את ההתפרעות וההתגרות בשוטרים.
המכשירים הניידים שלהם נלקחו על מנת למנוע התלהמות ופגיעה בשוטרים במהלך הנסיעה והוחזרו להם מייד עם הגעתם לנקודת הפיזור".