חוטובלי משיבה לביקורת המתיישבים: זו לא האחריות שלי, אך אני פועלת למענכם

בלשכת השר ישראל כץ וסגנית השר ציפי חוטובלי, הודפים את הביקורת שמתחו מתיישבי השומרון, סביב בעיית התחבורה הציבורית באזור: תגברנו קווים ופעלנו להפחתת העומס

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 26/11/13 20:21 כג בכסלו התשעד

חוטובלי משיבה לביקורת המתיישבים: זו לא האחריות שלי, אך אני פועלת למענכם

סגנית שר התחבורה, ציפי חוטובלי, מגיבה הערב (ג‘) לביקורת שמתחו עליה בועד מתיישבי השומרון, זאת סביב בעיית התחבורה הציבורית בשומרון.

כפי שדווח בכיפה, פעילים הדביקו אמש מודעות ענק על עשרות אוטובוסים, בטענה כי שר התחבורה ישאל כץ וסגניתו ציפי חוטובלי, מתעלמים ממצב התחבורה ביהודה ושומרון. לפני למעלה משנה וחצי ערביי השומרון העובדים בישראל החלו לנסוע בתחבורה הציבורית הישראלית, בעיקר אוטובוסים של חברת 'אפיקים' בציר תל אביב - אריאל. זרם הפועלים העצום מכביד על התחבורה הציבורית ומידי יום ממתינים מאות נוסעים בתחנות האוטובוסים שעות ארוכות לאוטובוס מלא נוסעים שלא עוצר בתחנות.

בלשכתה של חוטובלי מסרו הערב לכיפה כי ”חוטובלי אחראית על נושא המאבק בתאונות הדרכים ולא על תחום התחבורה הציבורית. עם זאת, לאור פניות רבות של תושבי השומרון, היא פנתה אל הגורמים הממונים על התחבורה הציבורית במשרד התחבורה, בכדי להביא לפתרון הבעיה“.

”משרד התחבורה הקצה לאחרונה כשלושים אוטובוסים לתגבור הקווים מאריאל, המסייעים להפחתת עומס הנוסעים“, נמסר מלשכתה של חוטובלי, ”יש לציין כי הסמכות להפרדת קווים בין יהודים וערבים נמצאת בידי משרד הביטחון בלבד“.

בלשכת שר התחבורה ישראל כץ ציינו בנוסף כי ”בעקבות מדיניות הממשלה להרחיב את מתן האשרות העבודה בישראל לעובדים פלסטינים נוצר עומס על קווי האוטובוסים שפועלים באיזור כאשר מספר הנוסעים עולה על מספר המקומות. משרד התחבורה עשה ככל יכולתו על מנת להקל על חלק מהעומס וארגן הסעות ממחסום אייל למקומות העבודה בישראל עבור הפלסטינים אולם בדרך חזרה כולם נוסעים באותם הקווים ונוצר בהם עומס“.

”התושבים מלינים על בעיות שאינן בתחום טיפולו של משרד התחבורה“, נמסר מהמשרד, ”ראשית, על העומס עקב מתן רישיונות בהיקפים הולכים וגדלים לעובדים הפלסטינים אשר מחייב מתן פתרונות לעובדים. שר התחבורה אף התריע על הנושא בישיבת הממשלה ודרש מהגורמים האחראיים לטפל בכך. שנית, התושבים מתריעים על הנסיעה המשותפת דבר שהוא בתחום אחריותו של משרד הביטחון“.