חוטובלי מציעה: אבזרי בטיחות יחולקו להורים

בעקבות הישנות מקרי שכחת תינוקות ברכבי הוריהם, מציעה ח"כ ציפי חוטובלי לחלק להורים אבזר פשוט - שיתחבר להגה ולמפתחות הרכב - שיזכיר להורים שהילד נמצא במושב האחורי

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 17/07/13 13:19 י באב התשעג

חוטובלי מציעה: אבזרי בטיחות יחולקו להורים
יחצ, צילום: יחצ

כתוצאה מהישנות מקרי שכחת פעוטות ברכבי הוריהם שנסתיימו במוות טראגי, ערכה היום (ד‘) סגנית שר התחבורה ח"כ ציפי חוטובלי כנס חירום בנושא במשכן הכנסת. בכנס השתתפו סגן שר החינוך ח"כ אבי וורצמן, וחברי הכנסת משה פייגלין, פניה תמנו שטה ויו"ר הועדה לזכויות הילד ח"כ אורלי לוי אביקסיס. בנוסף השתתפו גורמי בטיחות מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וארגון בטרם ומנכ"ל המועצה לשלם הילד ד"ר יצחק קדמן וכן נציגי חברות בעלי פתרונות טכנולוגיים למניעת שכחת ילדים ברכב.

חוטובלי בדיון, היום (צילום: יחצ)

יו"ר הועדה לזכויות הילד, ח"כ אורלי לוי אבקסיס, אמרה כי "משרד התחבורה לא עשה דבר בנושא מניעת שכחת ילדים ברכב. אני אומרת זאת מתוך תסכול. דיונים בעניין התקיימו עוד בכנסת הקודמת והנושא נידון גם בוועדה לזכויות הילד בכנסת לפני כחודש. נפגשתי בעבר עם רון מוסקוביץ, מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שאמר לי שהרשות הלאומית לא תצא בקמפיין הסברתי בעניין משום מדובר במעט מקרים המסתיימים במוות ואינם מצדיקים את ההשקעה התקציבית. חבל מאוד שהצלת חיים של ילד מונעת משיקולים כלכליים“.

סגנית שר התחבורה, ח“כ ציפי חוטובלי, אמרה כי ”המסקנות הועברו למשרד התחבורה ולשר הממונה ונמצאות בתהליכי יישום. אנחנו במגעים בנוגע לאישור תו תקן למערכות התרעה, אבל יש להבין שההליך נמשך במקרה הטוב מספר חודשים. לא הנחתי את הנושא הזה ומרגע שנכנסתי לתפקיד אני מטפלת בו בכובד ראש. מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הונחה על ידי לצאת בקמפיין בנושא שיעלה לאוויר בעוד שבועיים“.

"לעת עתה זה אפשר להשתמש באבזר פשוט המתחבר להגה ולמפתח הרכב, ויכול לספק תזכורת להורה שהילד שלו נמצא במושב האחורי“, אמרה חוטובלי, ”הנחתי את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לספק את אבזר הזה למרכזי טיפת חלב על מנת שיחולק לציבור ההורים החל מהשבועות הקרובים“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן