חוטובלי: "זו שעתה של מדינת ישראל להוביל מהלך נגד הכללים"

סגנית שר החוץ אמרה הבוקר בכנס הסברה בינלאומי כי על מדינות המערב ללמוד מישראל נוכח עליית האיסלאם הרדיקלי: "ההיסטוריה לצידנו"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 25/12/16 11:24 כה בכסלו התשעז

חוטובלי: "זו שעתה של מדינת ישראל להוביל מהלך נגד הכללים"
דוברות, צילום: דוברות

סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי מהליכוד, נאמה הבוקר בכנס הסברה בינלאומי בטביליסי, גיאורגיה. חוטובלי התייחסה לאירועי סוף השבוע האחרון, במהלכו התקבלה באו"ם הצעת החלטה נגד פעילות ישראל ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים.

"ישראל נערצת על ידי העולם כאשר היא פועלת נגד הכללים המקובלים. היו ארבע החלטות מדיניות כאלה מאז קום המדינה שקיבלו המנהיגים שלנו. דווקא עכשיו, עם החלטת מועצת הביטחון של האו"ם נגד ההתנחלויות, זו שעתה של מדינת ישראל להוביל מהלך נגד הכללים. ההיסטוריה לצידנו" הדגישה חוטובלי.

"אומץ, חדשנות ושבירת הכללים הן התכונות שהובילו את ישראל למקום בו היא נמצאת, מדינה שיש לה מה להציע לעולם. מדינות המערב זקוקות לתכונות אלה נוכח עליית האיסלם הרדיקלי, ארגוני הטרור וגלי ההגירה המאסיביים לאירופה".

(צילום: דוברות)

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה בליל שבת האחרון את הצעת ההחלטה הנוגעת לעצירת פעילות ישראל ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים. הצעת ההחלטה קודמה על ידי מדינות ערב והוגשה על ידי מצרים. ההצעה עברה ברוב של 14 מדינות שהצביעו בעדה ולאחר שארה"ב לא הטילה וטו עליה.

מטרת ההצעה היא ליצור הבדלה מוחלטת בין שטחי ישראל בהם מכיר האו"ם ובין ההתנחלויות והיא דורשת דיווח שוטף על הנעשה בהם.