חדש: קורס עיתונות בבני עקיבא

תנועת בני עקיבא תכשיר את החניכים להיות עיתונאים במטרה להיות היחצנים המקומיים של הסניפים

חדשות כיפה אדם צחי 22/02/09 00:00 כח בשבט התשסט

חדש: קורס עיתונות בבני עקיבא
יחסי ציבור, צילום: יחסי ציבור

אם אתם גם חניכים בבני עקיבא וגם אוהבים תקשורת, יכול להיות שבימים הקרובים תמצאו לעצמכם אפיק ביטוי שמשלב את שני הדברים: דובר סניף בבני עקיבא, שישגר ידיעות לתקשורת המקומית ואולי אפילו הארצית (בב"ח לתו"ע כמובן). הנבחרים, 50 חניכים מכיתות ט-י"ב מכל רחבי הארץ, יתאספו ליום עיון מרוכז, שיגבש לראשונה את צוות הדוברים הסניפיים.

ביום העיון יעברו החניכים הרצאות וסדנאות שיכללו הקניית כלים לכתיבה עיתונאית, צילום, סוגי יחסי ציבור לאירועים שונים, והדרכה ספציפית לבניית קמפיין חגיגות שנות השמונים לבני עקיבא בסניפים השונים. את הסדנאות יעבירו אנשי תקשורת בכירים, והן יתקיימו בבית הספר לטלוויזיה וקולנוע "מעלה" בירושלים. לדברי יוזמי הקורס, "הוחלט לאתר משוגעים לדבר, משוגעי תקשורת, לספק להם כלים וידע להפיץ את החדשות הסניפיות ואת האירועים החברתיים הרבים, במסגרת המקומונים. הקשר יהיה בין חניכי בני-עקיבא ובין כתבים מקומיים באופן ישיר, כאשר הקורס יספק כתובות וטלפונים להתקשרות, וייתן כלים כגון איך כותבים ידיעה חדשותית, כותרת לאירוע, איך מצלמים סצנה בצורה שעוברת מסך, ועוד".


ההודעה שפורסמה


הרעיון לקורס דוברים הועלה בפורום יחסי ציבור של בני עקיבא, הכולל אנשי תקשורת שונים וביניהם נטע אריאל, מנהלת ביה"ס מעלה, איש יחסי הציבור של בנ"ע אביעד שחר, העיתונאי יאיר שלג, צביקה קליין לשעבר דובר תנועת בנ"ע העולמית, מזכ"ל התנועה הרב בני נכטיילר ומנהלת המחלקה לפיתוח משאבים דפי פורר-קרמר.

בשיחה לכיפה מספרת דפי פורר-קרמר כי הרעיון צמח כתוצאה מריבוי של פעילויות ואירועים בסניפים השונים, שבשל מספרם הרב קשים לאיסוף ודברור מרוכז: "יש הרבה מאוד אירועים שמתרחשים בתנועה ואף אחד לא דואג לייחצן אותם. אין מספיק מודעות לחשיבות של זה. קשה מאוד לעקוב אחרי 350 סניפים שעובדים פעמיים בשבוע ומפעילים המון פרויקטים, בייחוד בתקופות עמוסות כמו פורים, חודש אדר, חודש ארגון והחופש הגדול. כמעט בלתי אפשרי לעקוב אחרי כל מה שקורה, גם מעמדת ההנהלה".


לדברי דפי, הפיתרון יכול להגיע רק על ידי דברור שייעשה מרמת השטח: "הרעיון הוא שיהיה בכל סניף נציג שזה יהיה האינטרס שלו ותחת אחריותו, להעביר חדשה מעניינת או ידיעה מרעישה לאנשי קשר שונים ולמקומונים. על פי הפניות שהגיעו אלי, יש מספיק חברה שהנושא מעניין אותם והם יודעים שזה חשוב. כשיש פריק תקשורת כזה, הוא ידע איך להעביר את הדברים המעניינים למקומון של האזור שלו ולהעלות אז זה למודעות ציבורית". בהמשך מתכננים בבני עקיבא פורום וירטואלי שישמש את הדוברים להתייעצות פנים-תנועתית בנושאים תקשורתיים שונים, עבודה אישית מול הדוברים הסניפיים, ויום עיון נוסף שייערך לקראת חופשת הקיץ העמוסה הכוללת פעילויות, מחנות וקייטנות.