חברים בגרעין התורני בלוד בוחנים הקמת בית ספר עצמאי תחת ש"ס

יוזמה מקומית שהגיעה מצד משפחות חדשות שהצטרפו לגרעין, מבקשת להקים בית ספר יסודי-תורני, עם הפרדה מלאה מחינוך הגרעין המקומי, שיפעל עצמאית תחת רשת "מעיין החינוך התורני" של ש"ס

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 09/06/13 21:07 א בתמוז התשעג

חברים בגרעין התורני בלוד בוחנים הקמת בית ספר עצמאי תחת ש"ס
הגרעין התורני לוד, צילום: הגרעין התורני לוד

הורים מהגרעין התורני בלוד פנו באמצעות תנועת ”נאמני תורה ועבודה“ לשר החינוך הרב שי פירון, בבקשה לעצור יוזמה מקומית המבקשת להקים בית ספר יסודי-תורני, שיופרד מהחינוך המקומי ויפעל בתוך בית הספר ”רשב“י“ בעיר, המזוהה עם רשת ”מעיין החינוך התורני“ של ש“ס.

הגרעין התורני בלוד הוקם לפני כ-18 שנה, מתוך החלטה להשתלב בקהילה היהודית המקומית. ואולם, משפחות חדשות שהגיעו לגרעין, מבקשות להקים בית ספר יסודי חדש פרטי שיקבל אך ורק משפחות שיוגדרו כמספיק תורניות ואף ימוקם בתוך בית ספר חרדי.

”נאמני תורה ועבודה“ שיגרו מכתב אל שר החינוך הרב שי פירון, עיריית לוד וראש החמ"ד אברהם ליפשיץ בו ציינו בין השאר כי "ההתבדלות על רקע תורני של בית הספר הביאה גם אם בתום לב וללא כוונת מכוון, להדרת אוכלוסיות מן השכבות הסוציו-אקונומיות הנמוכות מבית הספר הפרטי ואלו נותרו ללמוד במערכת החינוך הממלכתית דתית" עוד פנו אל שר החינוך וכתבו כי "מערכת החינוך הממלכתית דתית בלוד התקדמה והתפתחה באופן מעורר השתאות במהלך השנים האחרונות, למרות חולשתה הרבה של עירית לוד והתמיכה המעטה אותה היא מעניקה לבתי הספר בעיר, וזאת בעיקר בשל פעילותם של חברי הגרעין התורני בעיר וצמיחתה של האוכלוסיה הציונית דתית בעיר".

אל הפנייה צורפה עמדתו של הגרעין התורני בלוד אשר מביע עמדתו כי "מוסדות חינוך פרטיים אינם עולים בקנה אחד עם גישתנו החינוכית". עוד נכתב בנייר העמדה כי "הגרעין התורני בלוד פועל קרוב לשמונה עשרה שנה בעיר. לאורך שנים אלו הוביל הגרעין התורני מהלך ערכי-חינוכי של השתלבות בתוך המערכות החינוכיות בעיר הן בגני הילדים, והן בבתי הספר - בתחילה בבית הספר נעם המאירי ובהמשך בהקמתו של בית הספר נעם נריה ואנו תקווה שבע"ה מהלך זה ימשיך גם לבי"ס רמב"ם. אנו רואים בבתי הספר הממ"ד את בתי החינוך של ילדנו מתוך אמונה כי שילובם של הילדים יחד עם ילדי העיר במסגרות החינוכיות העירוניות - הוא אבן יסוד בהשתלבותנו במרקם העירוני והוא מהווה יסוד חינוכי-תורני אותו אנו מעוניינים להקנות לילדנו“.

בגרעין ציינו כי ”עיקרון זה משתלב היטב עם שאיפתנו להקנות לילדנו חינוך ערכי-תורני מיטבי, דבר שמנהלי בתי הספר והצוותים החינוכיים בשיתוף הפיקוח של משרד החינוך עמלים עליו במסירות... זאת ועוד, האחריות הציבורית שלנו כלפי מוסדות החינוך הקיימים ותלמידיהם אף היא שיקול בעל משמעות ערכית - ברמה העירונית אותו יש לקחת בחשבון. אנו מודעים לכך שיש מקום לשיפור בתחומים רבים בכל בתי הספר, אך יחד עם זאת, אנו דוגלים בשינוי מתוך שיתוף, ומתוך המערכות עצמן ולא בהקמתה של מערכת מקבילה הנבנית על חסרונותיה של האחרת“.

בפניית תנועת ”נאמני תורה ועבודה“ מבקשים לשקול מחדש את אישור הקמת בית הספר הפרטי בעיר לאוד הנסיבות והתנגדות הגרעין התורני. לפי שעה טרם התקבל מענה רשמי לפנייה.