זק"א: גופות המחבלים לא יונחו בשקיות עם סמל הארגון

ארגון זק"א הודיע כי לאור תגובות אזרחים רבים, גופות מחבלים יונחו בשקיות שחורות ולא בשקיות הלבנות עם סמל הארגון. משי זהב: לא נחלל שקיות שכתוב עליהן זק"א

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 14/10/15 11:46 א בחשון התשעו

זק"א: גופות המחבלים לא יונחו בשקיות עם סמל הארגון
זקא, צילום: זקא

פיגועי הטרור הרבים של השבועות האחרונים שהותירו גם מחבלים רבים מתים עוררו דילמות מוסריות רבות בקרב רבנים וארגוני ההצלה השונים בנוגע לטיפול במחבלים פצועים והרוגים.

אתמול (ג') הודיע ארגון זק"א (זיהוי קורבנות אסון) כי יעטוף גופות מחבלים בשקיות שחורות, בניגוד לנוהל הרגיל בארגון, לפיו מוכנסות גופות לשקיות לבנות עם סמל הארגון. בארגון טענו כי ההחלטה התקבלה בעקבות פניות רבות של אזרחים שטענו שהכנסת גופות מחבלים לשקיות הנושאות את הכיתוב "זק"א" אינה ראויה. מהארגון נמסר כי "אזרחים טענו שזק"א זה ארגון קדוש, ואין לחלל את השם על גופותיהם של רוצחים צמאי דם".

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב הסביר כי הארגון אחראי על כבוד המתים היהודים והערבים כאחד. עם זאת, אמר משי זהב: "זק"א זה ארגון שאמון על כבוד המת, ואנו מטפלים בכבוד הראוי ללא הבדל דת גזע ולאום ברגישות הנדרשת. אך כשמדובר ברוצחים שפלים, ובעיקר אכזריים, הרי גם אנו צריכים לדעת לעשות הבחנה והבדלה בין הקורבנות לרוצחים ולא לחלל ולטמא את שקיות שכתוב עליהן זק"א".

יש שהאשימו את הארגון ביחצנות על חשבון המצב שכן מדובר בהחלטה סימבולית בלבד בניגוד לנושא הטיפול במחבלים פצועים שמעורר כעס גדול. היום בבוקר אמר אלי ביר מנכ"ל מד"א כי במקרה והם מגיעים לזירה בה המחבל הוא הפצוע הקשה ביותר הם מטפלים בו קודם לפני הפצועים היהודים. דבריו של ביר בערוץ 10 בתכניתם של אורלי וגיא עוררו תגובות קשות ונזעמות.

בארגון טענו בתגובה כי מד"א פועל על פי הפרוטוקול הבינלאומי לפיו יש לטפל קודם כל בפצוע הקשה יותר מבלי להתחשב בנסיבות האירוע. אך מסתבר כי ייתכן והצהרות לחוד ומעשים לחוד, גורמים בארגון אמרו בעילום שם כי בפועל המציאות בשטח שונה והטיפול מוענק קודם לפצועים היהודים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן