זעם בבית היהודי: "גועל וקבס מבקשת נתניהו ממוזס לתקוף את בנט"

בסוף השבוע האחרון עסקו בבית היהודי ב'דמי הרצינות' של מוזס כלפי רה"מ שפרסם כתבה שתקפה את בנט והישגיו כשר הכלכלה. בבית היהודי: "המומים". בליכוד משיבים: "צביעות של הבית היהודי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/17 18:12 כח באדר התשעז

זעם בבית היהודי: "גועל וקבס מבקשת נתניהו ממוזס לתקוף את בנט"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בסוף שבוע שעבר פרסם גידי וייץ מ"הארץ" כי ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס כי האחרון יכפיש את שר החינוך נפתלי בנט בתמורה לקידום "חוק ישראל היום".הפרסום העלה את חמתם של פעילים במפלגה כינו את הדיל המיוחס להם "קומבינה מסריחה".

בבית היהודי הזכירו כי בבחירות 2015 נתניהו יזם את הסכם 'אי הלוחמה' בין הבית היהודי לליכוד שבו התחייבו שני הצדדים לא לתקוף אחד את השני אלא להביא את הקולות מבחוץ ולא "מתוך הנגמ"ש". כעת מתברר כי במקביל, שוחח נתניהו עם מוזס וביקש ממנו לתקוף את יריבו, נפתלי בנט.

על פי הפרסומים וההערכות הכתבה המדוברת פורסמה באתר ynet uעסקה במיעוט הקמת מעונות היום, ונכתב בה כלפי בנט "הצהרות לחוד - ומעשים לחוד". בנט זעם אז על הפרסום ומיהר להגיב בעמוד הפייסבוק שלו. "אתר ynet יורים בי כרגע כדור שקר בראש - בתקופה הקרובה תצפו למתקפת עליהום תקשורתית על הבית היהודי בכלל ועליי בפרט".

כותב הכתבה, אביטל להב, שכבר איננו עובד באתר, אמר לאתר חדשות 2: ""התוכן לא קשור לזה, התוכן היה רגיל, כמו של כל כתבה. מקור שהיה לו אינטרס לדבר עם עיתונאים רצה לפרסם את זה כדי לעשות משהו בעניין. מה שמעניין זו האריזה, זו הוכרת, התמונה, האופן שבו כיוונו את זה לכיוון נפתלי בנט".

לדברי להב, לו לא היה קשר לעריכה ולאריזה של הידיעה: "בכותרת משנה העורך כבר כתב משרד הכלכלה בראשות נפתלי בנט, בכותרת נשאר רק נפתלי בנט ובתמונה - נפתלי בנט", הוא מוסיף. "זה כבר לא קשור אלי, אני לא עשיתי את זה. יש שם עורך שישב ועשה את זה, אבל היה ברור שהוא עשה את זה במטרה לפגוע בנפתלי בנט".

בעקבות הדברים, הגיבו גורמים בבית היהודי בזעם לפרסום: "אנו חשים תחושת גועל וקבס מבקשת נתניהו מנוני מוזס לפגוע בבנט", אמרו הגורמים. "אנו המומים שבעיצומה של ברית הוא הלך ועשה זאת". גורמים בליכוד לא נשארו חייבים ואמרו כי על חברי הבית היהודי להפסיק עם הצביעות: "מעניין היכן הייתה תחושת הגועל של בנט ושקד כשהם קידמו את החוק לסגירת 'ישראל היום', תמורת כיסוי מלטף אינסופי מנוני מוזס שנמשך עד היום".