ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בהארכת מסלול ישיבות ההסדר לשנתיים

שנה לאחר אישור חוק הגיוס העימות סביב נושא ישיבות ההסדר מתחדש. ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בהצעה להאריך מסלול הגיוס של תלמידי הישיבות לשנתיים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/11/14 12:11 ט בחשון התשעה

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בהארכת מסלול ישיבות ההסדר לשנתיים
איגוד ישיבות ההסדר, צילום: איגוד ישיבות ההסדר

שנה לאחר אישור חוק הגיוס, ועדת השרים לענייני חקיקה תדון היום (א') בהצעה המבקשת להאריך את מסלול הגיוס של תלמידי ישיבות ההסדר מ-17 חודשים, כפי שנהוג היום, לשנתיים.

במסגרת חוק הגיוס נקבע כי תלמידי ישיבות הסדר ישרתו 17 חודשים לעומת שנתיים אותם ישרתו החרדים. היום יעלה חבר וועדת הגיוס ח"כ עמר בר לב ממפלגת העבודה הצעה הקוראת להאריך את תקופת השירות הפעיל של תלמידי הישיבות לשנתיים, כפי שמשרתים החרדים.

בהצעת החוק החדשה נכתב "בני ישיבות ההסדר נהנים ממסלול ייחודי המאפשר להם מחד שירות צבאי פעיל מקוצר ומאידך מציב אותם במעמד של משרתים, גם כאשר הם נמצאים בפרק הלימודים התורניים ומחיל עליהם את ההטבות היוצאות בכך. כנגזרת ישירה מכך, הם זכאים להטבות משרתי צה"ל, לרבות תשלומי משפחה בגובה של אלפי שקלים בחודש, גם בתקופת הלימוד התורני. כך לדוגמה אשת חייל ואם לילד תקבל לאחר סיום הפרק הצבאי סכום של 4,359 שקלים בכל חודש".

"השירות המקוצר של בני ישיבות ההסדר והתמיכה הכספית המשמעותית שהם מקבלים שנתיים לאחר תום השירות המקוצר הם אפליה זועקת לשמים", אמר אתמול ח"כ בר לב אתמול בדברים שהובאו הבוקר באתר הארץ. "ההתבטלות של לפיד בפני בנט בעת חקיקת החוק ביטאה פוליטיקה צינית וישנה, תוך ויתור על שוויון אמיתי בנטל - נושא הדגל של "יש עתיד". אני מקווה שבוועדת השרים לחקיקה יחליטו לפיד ונציגיו כמו גם יו"ר הוועדה לבני לתקן את העיוות ההיסטורי הזה, להגדיל את עיקרון השוויון ולא פחות חשוב, להיענות לצרכי הצבא כפי שהוצגו במהלך דיוני ועדת שקד על ידי שר הביטחון והרמטכ"ל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן