ונדליזם ואלימות בישיבה התיכונית נתניה

סכסוך בישיבה התיכונית בנתניה נגמר באלימות הדדית בין שתי שכבות ובהשחתה של מגורים וציוד תלמידים. המשחיתים הושעו מהפנימייה, אך לא מהישיבה. בישיבה טוענים: שני הצדדים אשמים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/11/14 12:33 א בכסלו התשעה

ונדליזם ואלימות בישיבה התיכונית נתניה
shutterstock, צילום: shutterstock

אלימות בישיבות תיכוניות אינה דבר חדש, אך יש סיכוי שבישיבת בני עקיבא נתניה עברו את הגבול, בוונדליזם ובאלימות הדדית בין שני שכבות - כיתות י' וי"ב שנגמרו, לפחות כרגע, בהשחתה של חדרים ובאלימות פיזית כלפי תלמידים.

ביום שני שעבר השחיתו תלמידי כיתה י"ב בישיבה חדרים בפנימייה של הישיבה, השייכים לתלמידי כיתה י', ואף תקפו אחדים מהם במכות, זאת לאחר שלטענתם תלמידי כיתה י' תקפו אותם.

"שמיניסטים נכנסו באמצע היום לחדרים של תלמידי השישית וביצעו הרס בלתי רגיל", מספרים הורים זועמים ל'כיפה'. "הם השחיתו ציוד, ספרים ומחברות, קרעו בגדים והציפו חדרים במים. השיא היה הכאת מספר תלמידים שהיו במקום".

(צילום: באדיבות ההורים)

ההורים הזועמים דרשו את סילוקם של תלמידי כיתה י"ב שהשתתפו במעשה. הנערים אכך הושעו למספר ימים, אך לדברי ההורים לא די בכך."משום מה ההנהלה ראתה בשני הצדדים כאשמים בהרס והחליטה על הרחקה של מספר שמיניסטים מהפנימייה אבל לא מהישיבה עצמה". הם טוענים. עם זאת, בישיבה אומרים בתוקף כי התלמידים הושעו גם מבית הספר.

בתגובה, החליטו תלמידי כיתה י' להשבית הלימודים למשך מספר שעות, ורק לאחר מאמצים של ההורים הם חזרו ללימודים. "קיימנו ישיבה ארוכה ונוקבת עם הנהלת הישיבה", מספרים הורי תלמידי כיתה י', "ורק לאחר שבהנהלה ראו שההורים נחושים בדעתם להיאבק למען בניהם הם הלכו לכיוונינו. הם כמובן הבטיחו שהאשמים ייענשו במלוא חומרת הדין אבל משום מה הם טרם הזהירו את כולם".

מנגד, טוענים הוריהם של תלמידי כיתה י"ב כי למרות שמדובר באירוע חמור, הדבר אינו ייחודי ושגם בימיהם התרחשו אירועים שכאלו. "גם כשאנחנו היינו בישיבות התיכוניות היו מקרים כאלו. אומנם מדובר במקרה חמור וחייבים לטפל בו, אבל צריך לקחת את הדברים בפרופורציות הנכונות", אומר הורה לתלמיד כיתה י"ב ל'כיפה'. "אנחנו מתכוונים לבצע שינויים כדי שדברים כאלו לא יקרו שוב, אבל צריך להזכיר שתלמידי השישית לא נקיים והם התגרו בשמיניסטים".

הורי כיתה י' מנגד טוענים שמדובר במקרה שעובר כל גבול וצריך לטפל בו בחומרה. "תלמידי השישית מסתובבים מבוהלים ברחבי הישיבה מכיוון שהשמיניסטים הבטיחו להם נקמה, במיוחד לאחר שאחת האימהות פרסמה פוסט בפייסבוק על המקרים עם תמונות".

תגובת הישיבה: "מדובר באירוע בו תלמידים משתי השכבות התגרו אחד בשני עד כדי תגרות ידיים. במהלך התגרות נעשו מעשים פסולים וחמורים על ידי תלמידים משתי השכבות, ושיאן היה פגיעה בחדרי תלמידי כיתה י'.

במהלך היום לאחר האירוע עסקנו רבות בשיח משותף עם תלמידי שתי השכבות בניסיון להבין את הגורמים לחיכוך זה. במהלך השיחה הבהרנו להם את חשיבותה של תחושת המוגנות בישיבה, ועל כך שכל תלמיד בישיבה צריך להרגיש תחושה של בית ולא לחשוש בשום מקום וזמן כמו כן, הבהרנו להם שהמעשה יטופל בחומרה וללא פשרות. ביקשנו מהתלמידים לאפשר לנו למצות את התהליך והבענו את הערכתנו לאיפוק וההבנה שהם גילו.

"במקביל, נפגשנו עם תלמידי שכבת י"ב ו-ועד המחזור שלהם והבהרנו להם את חומרת המעשה. התלמידים משכבת י"ב אשר פגעו מחדרי שכבת י' הושעו לתקופה מהפנימייה תוך יידוע ההורים"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן