וועדה מיוחדת תקדם את חוק ההסדרה

ועדת הכנסת קבעה היום את הרכב הועדה בה יידון חוק ההסדרה על גרסאותיו השונות.ח"כ סלומיאנסקי יעמוד בראש הועדה שתורכב מחברי ועדת חוץ וביטחון של הכנסת ומחברי ועדת חוקה

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 21/11/16 12:23 כ בחשון התשעז

וועדה מיוחדת תקדם את חוק ההסדרה
דוברות, צילום: דוברות

ועדת הכנסת הצביעה בעד הקמת ועדה משותפת שתדון בחוק ההסדרה. הועדה שתקום תורכב מנציגי ועדת חוקה חוק ומשפט ומנציגי ועדת חוץ וביטחון, הועדה תדון בכל שלושת הצעות החוק הנוגעות להסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון, כהצעת חוק אחת. נקבע כי ח"כ ניסן סלומינסקי יהיה יו"ר הועדה שתקום. בועדה יהיו 16 חברים, כמחצית מועדת חוץ וביטחון וכמחצית מועדת חוקה.

חברי הכנסת הערבים וחלק מחברי הכנסת מהשמאל, התנגדו לאיחוד בין ועדת חוקה ובין ועדת חוץ וביטחון בטענה כי האיחוד בין שני הועדות נועד לייצר רוב של חברי כנסת מהימין בועדה שתקבע את גורלו של חוק ההסדרה על גרסאותיו השונות.

"אתם מהנדסים את הכנסת כל פעם מחדש כרצונכם. אני לא מבינה בשביל מה מביאים ועדה משותפת שלא לצורך" אמרה ח"כ איילת נחמיאס ורבין ממפלגת "המחנה הציוני". ח"כ באסל גטאס מטעם 'הרשימה המשותפת' הוסיף כי "רואים כאן את הדורסנות ואת הדיקטטורה של הרוב".

"כל מי שיודע איך הקואליציה מתנהלת יודע שהחיים בכנסת הם גלגל. אל תהיו כל כך זחוחים. הכנסת לא בבעלות של אף אחד. אם אנשים חושבים שהחוק הזה ראוי- שידונו בו לעומק בועדת חוץ וביטחון" הדגיש ח"כ יואל חסון מ"המחנה הציוני". ח"כ אחמד טיבי אמר כי "מקובל להקים ועדות משותפות אבל זה כל כך שקוף שאתם עושים את כל זה כדי לבלום ח"כ אחד, בני בגין, לכן אתם עושים כל מיני קומבינציות".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' ענה בתגובה לטענותיהם כי "הצעת החוק הזו יש בה היבטים שנוגעים לועדת חוץ וביטחון בהקשר של יהודה ושומרון והדין הבינלאומי. לכן גם ועדת חוקה וגם ועדת חוץ וביטחון נדרשות על מנת לייצר דיון ענייני ורציני בחוק הזה. אנחנו לא רוצים להעביר את החוק בצורה דורסנית אלא תוך דיון אמיתי. זו המטרה בסוף"

ההחלטה על הועדה המשותפת עברה בועדת הכנסת ברוב של 11 תומכים וחמישה מתנגדים. בין התומכים היו ח"כ יואב קיש, דוד ביטן, מיקי זוהר, רועי פולקמן, שולי מועלם, יואב בן צור ורוברט אילטוב.