וולרשטיין נגד בנט

פנחס וולרשטיין, התמודד לתפקיד יו"ר החטיבה להתיישבות וזכה לתמיכה רחבה, אולם השר בנט בחר לקדם מועמד אחר על פניו. וולרשטיין לבנט: "זו אולי החלטה פוליטית אבל בוודאי לא מנהיגותית"

חדשות כיפה נריה כנפו, כיפה 03/11/15 21:04 כא בחשון התשעו

וולרשטיין נגד בנט
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במכתב שפרסם היום פנחס וולרשטיין, מראשי ההתיישבות ביו"ש, בעמוד הפייסבוק שלו, שופך וולרשטיין מעט אור על ההחלטה של יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, שלא לקדם את מועמדותו לתפקיד יו"ר החטיבה להתיישבות.

במכתבו רומז וולרשטיין לנקמנות מצידו של השר בנט, זאת בעקבות ביקורת שמתח על בנט בזמן מבצע צוק איתן, בה האשים את בנט כי "ניהל קמפיין בחירות תוך כדי מלחמה". וולרשטיין כינה בציניות את החלטתו של בנט, כ"שיקול רציונאלי ולא חלילה נקמה קטנה".

במכתבו טוען וולרשטיין כי הוא זכה לתמיכה של קשת פוליטית רחבה למרות היותו "המתנחל הדוס" וכי גם השר סילבן שלום תמך במועמדותו על אף שגם עליו מתח ביקורת בעבר.

תפקיד יו"ר החטיבה להתיישבות הינו תפקיד בעל חשיבות רבה, והוא נבחר על ידי הקונגרס הציוני יחד עם יו"ר קק"ל, יו"ר הסוכנות היהודית ותפקידי מפתח נוספים, לרוב באמצעות הסכמים קואליציוניים שבין הסיעות. במסגרת הסיכומים זכתה מפלגת הבית היהודי למנות איש מטעמה לתפקיד יו"ר החטיבה להתיישבות, לתפקיד נבחר לאחרונה גאל גרינוולד, שכיהן עד לאחרונה כסגן יו"ר קק"ל.

מלשכתו של בנט מסרו בתגובה: "אנו מעריכים את מר ולרשטיין על פעילותו רבת השנים למען ההתיישבות ולמען עם ישראל".