התנועה המסורתית: גפני מתעלה על עצמו

טענותיו של ח"כ גפני כי לא ידע שהתקציב שהעביר בועדת הכספים יועד לבניית מקוואות לרפורמים וקונסרבטיביים מעוררות את זעמה של התנועה המסורתית "אין נעץ שעובר מסעיף לסעיף בועדת הכספים, אם לא ידע, מדוע נמנע פתאום בהצבעה הזו?"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 11/08/16 09:40 ז באב התשעו

התנועה המסורתית: גפני מתעלה על עצמו
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"לא מהיושב במרומים פוחד הרב גפני אלא מכותרות העיתונים המתחרים ביתד נאמן" אמר הבוקר עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית, בתגובה לטענתו של ח"כ משה גפני אמש. גפני, יו"ר ועדת הכספים, טען כי לא ידע שעשרת אלפים שקלים שעברו בתחילת השבוע בועדה, הם למטרת בניית מקוואות לרפורמים וקונסרבטיביים.

"לא התכוונו להגיב על ההעברה הזו, ובטח לא לחגוג אותה. החוק הנורא שעבר הוא כתם ואין לנו עניין להכשירו באמצעות אתנן כזה או אחר. אבל ח"כ גפני מתעלה על עצמו. מסכן, הוא לא ידע. אין נעץ שעובר מסעיף לסעיף בועדת הכספים, ופתאום הוא לא יודע? ואם לא ידע, מדוע נמנע פתאום בהצבעה הזו? כמה צדק ח"כ יהודה גליק כשכינה את גפני 'טובל ושקר בידו'. בחיי, גפני מוציא שם רע לציניות" אמר עו"ד הס.

גפני אמר אתמול ל'הארץ' בפירוש כי לא ידע שהכסף שהועבר בועדת הכספים ויועד למטרות "חיזוק קשר עם יהדות התפוצות" נועד לבניית המקוואות. "אם זה נכון אני אנהל על זה מלחמת עולם, אני לא אתן לזה לעבור".

"באופן חד משמעי זה לא מקוואות" הוסיף גפני ואמר, "אם יתברר ששיקרו את הוועדה, אני פה, אני אטפל בזה. לא זה מה שהסבירו. שאלו את נציגת לשכת ראש הממשלה והיא אמרה שזה לפרויקטים לשיתוף פעולה עם יהודי חו"ל, ויהיו מכרזים".

"אם זה כן נכון, תהיה מלחמת עולם כי אני לא אאפשר את זה. אתה ראית פעם כזה דבר, ששומרים על עמימות? אם היו אומרים שזה מקוואות שקל לא היה עובר, ואם יתברר שזה נכון תהיה מלחמת עולם ממני. אני אנהל מלחמה גם כגפני וגם כיו"ר ועדת הכספים".

חוק המקוואות שיזם ח"כ גפני ועבר לפני כשבועיים בקריאה שנייה ושלישית נועד כדי למנוע מנשים רפורמיות וקונסרבטיביות לטבול במקוואות הרגילים במועצות הדתיות. עשרה מיליון השקלים שהעביר ח"כ גפני בתחילת השבוע בוועדת הכספים, יועדו לבניית מקוואות ייעודיים עבור רפורמים וקונסרבטיביים, לאחר שנשללה אפשרותם לטבול במקוואות הרגילים. כאמור, ח"כ גפני טוען כעת כי לא ידע שזו מטרת התקציב.

דובר הסוכנות היהודית אישר אמש ל"הארץ" את מטרת הכספים "הכסף כולו, 10 מיליון שקלים, מיועד לבניית המקוואות עבור הרפורמים והקונסרבטיביים".