התכתשות בין חרדים לרפורמים ברחבת הכותל המערבי

מאות חרדים ורפורמים התכתשו ברחבת הכותל על רקע תפילה מעורבת שאושרה מוקדם יותר בבית המשפט העליון. ראש הממשלה אמר: "יש כאלה שהיו מעדיפים לחלק את עמנו ואף להכריז שיהודים אחרים הם רשעים או שאינם יהודים כלל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/16 19:42 י בסיון התשעו

התכתשות בין חרדים לרפורמים ברחבת הכותל המערבי
Hadas Parush/Flash90, צילום: Hadas Parush/Flash90

למעלה ממאה מאנשי התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות התפללו ברחבה העליונה של הכותל המערבי, גברים ונשים יחד, תחת אבטחה כבדה של המשטרה. עשרות חרדים מחו נגד התפילה הפרובוקטיבית ובין הצדדים התפתחו עימותים מילוליים.

התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות החליטו לקיים את התפילה המעורבת במחאה על העיכוב בגיבוש מתווה הפשרה בכותל המערבי.

השוטרים ולוחמי משמר הגבול שמאבטחים את התפילה עומדים מן הצד ולא חוצצים בין המתפללים למפגינים ככל הנראה כדי לא להלהיט עוד יותר את הרוחות.

מספר שעות לפני התפילה הגישה עמותת בצדק עתירה לבג"צ למתן צו דחוף נגד התנועה המסורתית כדי למנוע את התפילה המעורבת ברחבת הכותל. העתירה נדחתה מטעם של 'אי מיצוי הליכים' ומהתנועה המסורתית נמסר: אנו מברכים על ההחלטה ושמחים להוביל את הצעד ההיסטורי הזה".

אחד מהאירועים שהולידו את הטקס בכותל הייתה תפילתו של הראשון לציון הרב שלמה עמאר שהגיע השבוע לכותל הדרומי לתפילת שחרית כשברחבה הוצבה מחיצה. "פנינו לפשרה ולפתרון המחלוקות, אולם לא נסכים להמשיך ולשלם את המחיר על קרבות הרחוב במגזר החרדי ועל גסות הרוח והאלימות המילולית המאפיינת את פרנסיו", אמרו בתנועה הרפורמית.

(צילום: באדיבות המצלם)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בעקבות האירועים בכותל כי "בשעה שאנחנו ממשיכים במאמצינו להגיע לפתרון שיאפשר לכל יהודי להרגיש בבית בכותל המערבי, יש כאלה שהיו מעדיפים לחלק את עמנו ואף להכריז שיהודים אחרים הם רשעים או שאינם יהודים כלל. עלינו לדחות את הדברים והמעשים הלא ראויים הללו".

Ultra Orthodox Jewish men yell