התייצב מצבו של הרשל"צ הרב בקשי דורון

הרב אליהו בקשי דורון (74) אושפז לפני כמה ימים בבית החולים בשל דימום פנימי אך מצבו התייצב ולא נשקפת לו כבר סכנה מיידית

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 01/12/15 14:03 יט בכסלו התשעו

התייצב מצבו של הרשל"צ הרב בקשי דורון
המכללה האקדמית נתניה, צילום: המכללה האקדמית נתניה

שיפור ניכר במצבו של הרב הראשי לשעבר, הראשל"צ הרב אליהו בקשי דורון. הרב מאושפז בשבוע האחרון בבית החולים שערי צדק בירושלים, לאחר שסבל מדימום פנימי שגרם לו לכאבים חמורים. מקורביו של הרב דיווחו היום (ג') כי הרב עדיין סובל מכאבים, אך כבר לא נשקפת סכנה מידית לחייו.

בסביבת הרב מודים לציבור על התפילות ואומרים כי "התפילות נשאו פרי ומצבו של הראשל"צ הוטב". בקרב בני משפחתו ותלמידיו מצפים שהרב ישוחרר מבית החולים כבר בסוף השבוע. אך מבקשים מהציבור להמשיך ולהתפלל לרפואת הרב.

הרב בקשי דורון בן ה-74 כיהן כרב הראשי הספרדי בין השנים 1993-2003 לצדו של הרב ישראל מאיר לאו, אביו של הרב הראשי המכהן והתפרסם במיוחד כאשר סירב לבטל את השימוש בהיתר המכירה בשנת השמיטה. כמו כן, על פי השמועות סירב הרב להצעה להיכנס למועצת החכמים של ש"ס לאחר פטירתו של הרב עובדיה.

בימים האחרונים, מאז הפרסום על אשפוזו, ביקרו את הרב בבית החולים רבנים ואישי ציבור רבים ביניהם ביקרו רבני ירושלים, הרב אריה שטרן והרב שלמה משה עמאר, הרב הראשי הרב דוד לאו שהגיע יחד עם אביו ועוד. בלשכת הרב ביקשו מהציבור שלא להגיע לבקרו ללא תיאום על מנת לאפשר לו לנוח ולהתאושש ממחלתו.