השר הרשקוביץ על העצומה נגד 'שירת נשים': "כשל חינוכי מוחלט"

יו"ר "הבית היהודי" יצא נגד העצומה הקוראת שלא להתגייס לצה"ל בשל ההחלטה בדבר חיוב חיילים דתיים בטקסים הכוללים שירת נשים וטען כי מדובר ב"השתלטות גישה חרדית" על הציונות הדתית

חדשות כיפה אורי פולק 17/01/12 10:36 כב בטבת התשעב

השר הרשקוביץ על העצומה נגד 'שירת נשים': "כשל חינוכי מוחלט"
יחצ, צילום: יחצ

עצומת בני הישיבות הקוראת שלא להתגייס לצה"ל בשל החלטת המטכ"ל בעניין חיוב חיילים דתיים בהשתתפות בטקסים רשמיים הכוללים שירת נשים הינה "כשל חינוכי מוחלט" - כך טוען היום (ג') יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ.

לדברי הרשקוביץ, העצומה מעידה על "השתלטות של גישה חרדית ואנטי-ציונית" על מוסדות החינוך של הציונות הדתית. "אפשר להבין ולכבד רצונות של חיילים להימנע משירת נשים בערב הווי, אבל אי אפשר לסלוח למי שקוראים תגר על צה"ל ועושים פלסתר בערכי היהדות והציונות הדתית".

כפי שדווח בכיפה, עשרות בני נוער מישיבות ההסדר חתמו על עצומה מקונת בה הם מצהירים כי כל עוד לא תשתנה המדיניות בצה"ל, הם לא יתגייסו לשירות צבאי "כי פקודותיו של בורא העולם קודמות לפקודותיו של כל גורם בשר ודם".

הצעירים כתבו בעצומה כי "בעבר נקבעו בצה"ל פקודות מטכ"ל שאפשרו לכל חייל לשמור מצוות בעת שירותו, ובמסגרת זו אכן שירתו ומשרתים בצה"ל אלפים רבים של חיילים שומרי תורה ומצוות, בנאמנות ובמסירות", מציינים חותמי העצומה, שמבהירים כי "לצערנו, בפרט בתקופה האחרונה, מתחוללים תהליכים שבמסגרתם מנסים לפקוד על חיילים לעבור על מצוות התורה בכפייה... דבר זה מדאיג אותנו מאוד, ואנו מצהירים כי כל עוד לא ייפסקו הניסיונות הללו, לא נוכל להתגייס לצה"ל".