השר הרשקוביץ: להעמיד לדין את מאיר דגן

יו"ר "הבית היהודי" מתח ביקורת חריפה על ראש המוסד היוצא, בעקבות התבטאויותיו נגד תקיפה ישראלית באיראן. "זקנתו מביישת את בחרותו"

חדשות כיפה אורי פולק 05/06/11 12:31 ג בסיון התשעא

השר הרשקוביץ: להעמיד לדין את מאיר דגן
כיפה, צילום: כיפה

שר המדע והטכנולוגיה ויו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, מתח היום (א') ביקורת חריפה על ראש המוסד היוצא, מאיר דגן, זאת בעקבות התבטאויותיו נגד תקיפה ישראלית באיראן ובעד אימוץ יוזמת השלום הסעודית. בפתח ישיבת הממשלה השבועית קרא השר הרשקוביץ "להעמיד לדין את דגן".

כזכור, ראש המוסד היוצא, מאיר דגן, התבטא בחריפות יוצאת דופן ביום חמישי האחרון ואמר בפורום ציבורי כי "תקיפה באיראן תגרום למלחמה אזורית. אין לנו היכולת לעצור את תוכנית הגרעין האיראנית - במקרה הטוב רק להשהות אותה. אבל יש כלים אחרים, חוץ מתקיפה, שיכולים לעכב את תכנית הגרעין האיראנית, החל ממניעת ציוד וסנקציות ולחץ בינלאומי, וכלה בכלים אחרים".

בעקבות דבריו של דגן אמר היום שר המדע כי "יש דברים שבין אם הם נכונים או לא, אתה לא יכול לומר אותם. לו היה מישהו יוצא מהקבינט ומדבר על יכולותיה של ישראל הוא היה עומד למשפט על גילוי סודות. אם יש פגיעה בביטחון ישראל, צריך לעשות מה שהיו עושים במקרים אחרים אז אולי יש מקום להעמיד אדם לדין על כך".

עוד הוסיף השר הרשקוביץ כי "הא'-ב' בשמירה על ביטחון המדינה זה אמינות. לפעמים אדם שאומר דברים כאלה, יוצא שזקנתו מביישת את בחרותו. אמירה כזו היא פגיעה בביטחון ישראל, ואני מתקשה להבין את התנהלותו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן