השר הרשקוביץ יציג אלטרנטיבה ל"חוק טל"

על פי המתווה המתגבש על ידו, החוק החדש יביא לעידוד השתלבות החרדים במסגרת השירות הצבאי והאזרחי ולאחר מכן במעגל התעסוקה. ח"כ אורבך: נהיה שותפים פעילים בעיצובו של חוק חדש

חדשות כיפה אורי פולק 22/02/12 10:11 כט בשבט התשעב

השר הרשקוביץ יציג אלטרנטיבה ל"חוק טל"
דובר צהל, צילום: דובר צהל

יו"ר "הבית היהודי" ושר המדע והטכנולוגיה, דניאל הרשקוביץ, יציג בפני הממשלה מתווה חלופי ל"חוק טל" - זאת בעקבות החלטת בג"ץ שקבע כי הוא אינו חוקתי ועל כן הכנסת לא תוכל להאריכו בחודש אוגוסט הקרוב.

המתווה החדש, אותו מגבש השר הרשקוביץ, עתיד להביא לעידוד השתלבות החרדים במסגרת השירות הצבאי והאזרחי ולאחר מכן במעגל התעסוקה. "השינויים שחלו בחברה החרדית בעשור האחרון, מחייבים התאמות ושינויים הולמים. פסיקת בג"ץ מחדדת זאת", כך טוען הרשקוביץ.

חברו לסיעה, ח"כ אורי אורבך, הביע התנגדות להחלטת בג"ץ - אך קבע כי היא מהווה הזדמנות לקידומו של חוק צודק יותר. "אני מתנגד עקרונית להתערבות בג"צ בפסילת חוקי הכנסת, כולל חוק טל. בפועל, אולי תצמח לנו ברכה. כעת הכנסת תיאלץ לחוקק חוק צודק ושיוויוני יותר", טען אורבך.

"קצת התרגלנו לכך שקשה לחרדים להתגייס, שיש להם יותר מדי מסלולים עוקפי צבא, ושצה"ל לא ממש בשבילם. נהיה שותפים פעילים בעיצובו של חוק חדש שיביא בחשבון את חובת הגיוס לצה"ל תוך התחשבות בעולם החרדי, ולא תוך כניעה לכל תירוץ וקריצה", הוא ציין.

ובתוך כך, מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי לאומי, שר שלום ג'רבי, יקיים היום דיון מיוחד בו תדון המנהלת בצעדים הבאים, לקראת האפשרות להרחבת שורותיה לגיוס מאסיבי של חרדים. "אני מתכוון ללמוד את החלטת בג"ץ ואת השלכותיה לגבי מסלול השירות האזרחי בכדי לגבש דרכי פעולה חדשים בעקבות ההחלטה. נפעל כדי לשמר את הצלחת המסלול שנמצא בעלייה מתמדת ומצליח לשלב במסגרתו אלפי מתנדבים מהמגזר החרדי התורמים לקהילה ולחברה ובהמשך גם נכנסים למעגל התעסוקה", אמר גר'בי.

ג'רבי ציין כי אין לו ספק כי נדרש למצוא דרכים בכדי להגדיל באופן משמעותי את מספר המתנדבים בשירות האזרחי ועל כן "נבחן שורה של חלופות כולל הגדלת תחומי ההתנדבות, הגברת פעילות הסברתית בקרב המגזר החרדי, בחינה של תמריצים למתנדבים והתאמה של המסלול עצמו לאופן שיענה על הצורך שבו המתנדבים יתרמו תרומה משמעותית למדינה יחד עם הקפדה על שמירה על אורח חייהם ועל אמונתם הדתית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן