השר גלעד ארדן: "הסטטוס קוו בהר הבית מקפח את העם היהודי"

כנס דורשי ציון לחיזוק הקשר להר הבית, ביוזמתו של ח"כ יהודה גליק, התקיים היום בכנסת בנוכחות מכובדת. ח"כ לשעבר משה פייגלין:"מי שלא שמר על ההר לא יוכל לשמור על עמונה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 07/11/16 16:59 ו בחשון התשעז

השר גלעד ארדן: "הסטטוס קוו בהר הבית מקפח את העם היהודי"
אביטל טרקיאלטאוב, צילום: אביטל טרקיאלטאוב

כנס "דורשי ציון" לחיזוק הקשר בין העם היהודי להר הבית התקיים היום לראשונה בכנסת, בציון שנתיים לנסיון ההתנקשות בחייו של ח"כ יהודה גליק, תחת הכותרת "ירושלים של שלום".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן אמר כי "זכותנו על הר הבית לא ניתנת לערעור ואף גורם בינלאומי כזה או אחר לא יוכל לשכתב את ההיסטוריה, הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי ואי אפשר יהיה לשנות את זה. הסטטוס קוו כיום בהר הבית מקפח את העם היהודי. זאת האמת. כשאני נכנסתי לתפקידי הצרו את צעדיהם של עולים יהודים להר הבית על בסיס סממנים חיצוניים וגזעניים, התקרבו אל המתפללים בצורה מאיימת. שלא יהיו אשליות לאף אחד- הכל שם היה מתודרך מתוזמן ומממומן".

"הובלתי יחד עם ראש הממשלה, שר הביטחון והקבינט החלטות על הוצאה של המוראביטון והמוראביטט אל מחוץ לחוק, הוצאת הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית אל מחוץ לחוק" הוסיף ארדן. "תפקידי לשמור על בטחונם של העולים להר, היהודים הנוצרים והמוסלמים. הסטטוס קוו נוטה לרעת היהודים. .אני שמח שיש עלייה משמעותית במספר המבקרים להר הבית. אני חושב שהניצחון שלך יהודה הוא על אותם טרוריסטים שפלים הוא קודם כל בכך שיותר יהודים עולים להר הבית. אנחנו מאמינים שדת יכולה להיות מקור לפיוס בין דתות ועמים".

(צילום: אביטל טרקיאלטאוב)

ח"כ גליק בירך בפני הקהל ברכת "שהחיינו" ואמר כי "ירושלים היא עיר של שלום, ההפיך של השלום הוא מלחמה אבל ההפך של ירושלים הוא בבל. בבבל כולם חושבים אותו דבר, כולם מדברים באותה שפה. שלום זה ריבוי, גם בבניין הזה יש ריבוי. היופי והטוב הוא שכל אחד יכול לומר את שעל לבבו, מותר במדינה דמוקרטית לחשוב. ירושלים מאחדת את כל החלומות, הקב"ה הוא לא אלוקים בלעדי, הוא מכיל את כל הצבעים".

גליק אמר כי הוא שמח לבשר על הקמת השדולה להר הבית, לחיזוק הקשר בין העם היהודי להר הבית, עליה חתם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין ביום ראשון האחרון.

[embed]

]

(צילום: אביטל טרקיאלטאוב)



"התדרדרנו לאחור באחיזה על הר הבית, אז התדרדרנו גם באחיזה בכל הארץ" אמר ח"כ לשעבר משה פייגלין בכנס. "כמו שאמר אורי צבי גרינברג 'השולט בהר שולט בארץ', ואז קיבלנו את גל הסכינאות וקיבלנו פחות אחיזה בשאר שכונות ירושלים, אירועי טרור בכפרי הספר, טילים על שדרות, באר שבע ותל אביב והאחיזה בכל הארץ הולכת ומתערערת. מה אנחנו, לכל הרוחות, רוצים מאונסק"ו שאומרים שאין לנו קשר להר כשכל ממשלות ישראל ובמיוחד זו האחרונה ובמיוחד ראש הממשלה האחרון, מצביעים ברגליים שאכן אין לנו שום קשר להר" פייגלין זכה למחיאות כפיים אוהדות מהקהל. "זה לא הסיפור של עמונה, זה סיפור האחיזה בכל הארץ, ברור לכולנו שכשאובדת לנו האחיזה והריבונות בהר הבית הלב מתעייף ומפסיק לפעום כמו שצריך".

פייגלין אמר כי כאשר חברי כנסת לא מורשים לעלות להר המשמעות היא שאין ריבונות במקום. "מי שמוותר על העלייה להר ועל הריבונות בהר אינו מסוגל לשמור לשמור עליה בשום מקום אחר בארץ ישראל. מפלגת זהות לא תשב בשום קואליציה ובשום ממשלה שתעז להרים יד על בית יהודי אחד בעמונה ובכל מקום אחר משום שאנחנו לא מוותרים על הריבונות בהר ולכן מסוגלים גם לשמור על ריבונותינו בכל ארץ ישראל".

(צילום: אביטל טרקיאלטאוב)

סגן שר הבטחון, הרב אלי בן דהן אמר: "לא ייתכן שלכל בני הדתות בעולם מותר לעלות להר הבית ולהתפלל שם כאוות נפשם, ורק לנו היהודים, שזהו המקום המקודש לנו ביותר, אסור להתפלל שם. למרות שאני באופן אישי איני עולה להר הבית, כמצוות רבותיי, אני תומך בכל מי ששומע בקול רבותיו ועולה להר הבית. חייבים להסדיר את תפילת היהודים בהר הבית וככל שהדבר ייעשה מוקדם יותר, ייטב לכולנו".

בכנס נאמו גם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין; השר לענייני ירושלים, זאב אלקין; שר החקלאות, אורי אריאל; סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי; השיח' ריאד אחמד ועוד.

(צילום: אביטל טרקיאלטאוב)

ח"כ גליק רוקד יחד עם הקהל בסוף הכנס

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן