השר בנט: "מברך את ראש הממשלה על גילוי מנהיגות ותעוזה"

בימין אהבו את הצהרותיהם של נתניהו וטראמפ וכן את הנושאים עליהם דיברו השניים בפגישה ביניהם. בנט: "עידן חדש". שקד: "היסטוריה". השר אריאל: "יישר כח לראש הממשלה". יוסי דגן: "שעה היסטורית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/02/17 07:15 כ בשבט התשעז

השר בנט: "מברך את ראש הממשלה על גילוי מנהיגות ותעוזה"
אבי אוחיון לעמ, צילום: אבי אוחיון לעמ

אם בחירתו של דונלד טראמפ גרמה לאנחת רווחה בקרב גורמי הימין בישראל שלוותה בלא מעט חשש, לאחר נאומו אמש ופגישתו עם נתניהו, החשש התפוגג ושמחה גדולה השתקפה מתגובותיהם של חברי הקואליציה.

יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט, בחר להדגיש את העובדה שטראמפ לא בהכרח תומך בפתרון 2 המדינות, "עידן חדש", הוא אמר והוסיף כי "דגל פלסטין הורד היום מהתורן ומוחלף בדגל ישראל. לפלסטינים יש כבר שתי מדינות, בעזה ובירדן ואין צורך בשלישית".

בנט בירך את נתניהו על כך "שקיבל את ההחלטה הנכונה, גילה מנהיגות ותעוזה וביצר את בטחון ישראל וריבונותה. כעת יש להביט קדימה ולעצב תפיסה אסטרטגית מחודשת לאור המציאות החדשה.

שרת המשפטים, איילת שקד, בירכה בראיון לגלי צה"ל על דבריו של נשיא ארה"ב טראמפ ואמרה כי מדובר ב-"היסטוריה. אחרי שנים שדגל פלסטין הונף בראש התורן הוא הוחלף בדגל ישראל".

השר אורי אריאל ציין כי "דברי הנשיא טראמפ וראש הממשלה נתניהו בפגישה הערב מהווים נקודת מפנה חשובה במדיניות הבטחונית והמדינית של ישראל. יישר כוח לראש הממשלה נתניהו ששמר על האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל: ביטחון, התיישבות, ציונות". לדבריו, "השלבים הבאים הם תנופה כלכלית של האזור, החלת הריבונות ביו"ש והשבת יהונתן פולארד הביתה לישראל".

סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, אמרה מדובר בעידן מדיני חדש, "מסיבת העיתונאים הערב של טראמפ ונתניהו מבשרת על עידן מדיני חדש ועל פתיחת הרעיון של פתרון אזורי. אני מברכת על כך שלראשונה מזה 25 שנה יש רצון אמריקאי לחשיבה חדשה ולכיבוד האינטרס הישראלי כפי שהוכרע על ידי העם בישראל".

(צילום: אבי אוחיון לעמ)

ראשי שדולת א"י בכנסת, ח״כ יואב קיש וח״כ בצלאל סמוטריץ׳: "מברכים את ראש הממשלה נתניהו על תום עידן 2 המדינות. נמשיך בדרכה של הציונות, לקידום ההתיישבות, הבניה והריבונות בארצנו". השר גלעד ארדן הוסיף כי מדובר ב-"יום חשוב מאד. אני מברך את ראש הממשלה שמייצג את עמדת ישראל בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות. אמירותיו מוכיחות שאנו בעידן חדש".

שר המדע, אופיר אקוניס, אמר על פגישת שני המנהיגים: "סופסוף הגיע סופו של רעיון שגוי ומסוכן: הקמת מדינת טרור פלשתינית בלבה של ארץ ישראל. גם הנשיא טראמפ מבין שנוסחת 'שתי מדינות' לא תביא לשלום במזרח התיכון, ושצריך למצוא פתרונות אחרים כדי להשיג שלום. זהו יום חשוב מאוד לכל אוהבי ארץ ישראל".

שר הבינוי והשיכון, האלוף יואב גלנט מכולנו, אמר כי מדובר ב"נאום היסטורי של טראמפ: 'לא נאפשר לאיראן להחזיק נשק גרעיני לעולם, לעולם. הפלסטיניים מלמדים הרבה שנאה, הם חייבים להפסיק והם חייבים להכיר בישראל' - אלו הם דבריו. יש לנו ידיד בבית הלבן".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, אמר בתגובה לפגישת טראמפ ונתניהו: "כפי שאני טוען מזה כחודשיים מאז בחירתו של טראמפ, הכדור נמצא לא בוושינגטון אלא בירושלים. באה מסיבת העיתונאים והוכיחה את זה בצורה ברורה. הכדור נמצא אצל ראש הממשלה. טראמפ מצהיר פעם אחר פעם שהוא יגבה את החלטות ראש ממשלת ישראל ורואים זאת בבירור".

דגן הוסיף שהוא ,אני שמח שפנטזיית פתרון שתי המדינות לא הוזכרה בפגישת טראמפ לנתניהו. וכי ברור כי הנושא ירד מסדר היום כפי שדרשנו וכפי שראוי שיהיה. הערתו של נשיא ארה"ב על כך שמדינת ישראל תצטרך להתגמש, מעניינת. השאלה היא כמובן למה כוונתו. ברור שמבחינתנו אין שום מוכנות לוותר ולו על גרגר אחד של התייישבות יהודית בכל מקום בארץ ישראל. אני מקווה לראות בעקבות הפגישה הזו שההגיון המדיני חזר למחוזותינו. וכי נוכל לראות דרכים להגיע לשלום מבלי לפגוע בזכויות אדם של מתיישבים יהודים בכל מקום שהם זו שעה היסטורית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן