השר ארדן בנווה צוף: "זה טרור הצתות שמבוסס על שנאה והסתה"

היישוב נווה צוף פונה כולו בעקבות השריפה שהשתוללה בו בשבת. עשרות בתים ניזוקו. השר אריאל: "אירוע פח"ע מהקשים שהכרנו". הבוקר נעצר ערבי שניסה להצית עצים בפארק בגין

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/11/16 07:33 כו בחשון התשעז

השר ארדן בנווה צוף: "זה טרור הצתות שמבוסס על שנאה והסתה"
הלל מאיר/TPS, צילום: הלל מאיר/TPS

נזק לכ- 45 בתים ולמעלה מ- 1000 תושבים מפונים, זה מה שעבר במהלך השבת על היישוב נווה צוף שבבינימין. החשד להצתות רק הולך וגובר כשהבוקר נעצר גבר, תושב כפר חוסאם, שתועד כשהוא מצית חורש טבעי בפארק בגין שבהרי ירושלים.

עיקר התושבים שנאלצו לנטוש את בתיהם במהלך השבת, הופנו ליישובים סמוכים. מפקד המחוז הודה לכוחות בשטח ואמר: "לשמחתינו, אין פגיעה בנפש הודות לפעילות של הכוחות. הכוחות פעלו במאמץ רב ובנחישות לסייע בפינוי התושבים ובתוך כך להילחם במוקדי האש שאיימו על הישוב. לוחמי האש וכוחות המשטרה ממשיכים גם בשעה זאת במאמצים לכבות את השריפה והדליקות שפרצו בבתים. כוחות המשטרה וצה"ל ימשיכו לסייע ללוחמי האש, ויישארו בישוב לשמירה על הרכוש עד לחזרת התושבים".

על פי החשד, גם במוקד השריפה בנווה צוף, מדובר בהצתה שנועדה לפגוע בחיי אדם. השר לביטחון פנים גלעד ארדן ביקר אמש בישוב ואמר: "צריך להבין כי זהו עידן חדש של טרור מנצל הזדמנויות. קשה לתאר את ממדי ההרס והחורבן. קשה לנשום כאן. מזעזע לחשוב על אותם חיות אדם שרצו לשרוף יישוב על יושביו. איזו שנאה לעם היהודי ומדינת ישראל. זה טרור הצתות שמבוסס על שנאה והסתה ואין הבדל בין דקירות ודריסות לטרור הזה".

שר החקלאות אורי אריאל שביקר גם הוא במקום אמר: "יש פה אירוע פח"ע מהקשים שהכרנו וידענו וברוך השם בלי נפגעים בנפש. אני קורא לראש הממשלה להכיר בכל השרפות ובכל הארץ כפעילות פח"ע כדי לקבל מיד פיצוי ממס רכוש. אין שום ביטחון שגל השריפות מאחורינו, יש מוטיבציה גדולה מצד הטרוריסטים. אחרי שיגמר הסיפור הזה לראות איך מתארגנים באופן לאומי לעניין כיבוי אש אבל בעיקר למניעת הטרור והניסיון לרצוח אזרחי ישראל על ידי אש. אני מתחייב באופן אישי שכל משפחה שנפגעה תסודר ותחזור לביתה. תפנו אליי ללשכה אני לרשותכם".

בתוך כך, תצפית של רשות הטבע והגנים זיהתה בשעות הבוקר חשוד בפארק בגין בזמן שעסק בנסיונות הצתה במקום. לארחר שהמקרה דווח למשטרה, כוחות משטרה וגורמי ביטחון וחירום נוספים החלו באופן מיידי במרדף אחר החשוד, במטרה להביא למעצרו. לבסוף נעצר המחבל, בן 44 תושב הכפר חוסאן, והובל לחקירה.

מהמשטרה נמסר בתגובה לאירוע: "משטרת ישראל קוראת להנהגה הערבית כולה, בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית, לגלות אחריות בימים אלו, לגנות ולהוקיע כל פגיעה אשר מסכנת חיי אדם באשר הם, ללא הבדל דת גזע ולאום וכן גורמת לנזק בלתי הפיך לטבע. אנו בטוחים כי ההנהגה כולה תביע שאט נפש ותוקיע מתוכה את ההסתה והמסיתים לדבר עבירה ופגיעה באדם ובטבע. כוחה של מנהיגות נבחנת ביכולת להשפיע על השוליים שבתוכה ולהביא לשינוי מיידי בדפוס הפעולה הראוי לגינוי".