השרים יחליטו: האם החוק יאסור על שוברים שתיקה להיכנס לבתי ספר

על ההצעה חתומים ח"כים מכל סיעות הקואליציה. "גורם שחותר תחת מדינת ישראל ופועל נגדה, לא יורשה לקבל במה בין כותלי מערכת החינוך הממלכתית" אומרת ח"כ שולי מועלם שמקדמת את החוק יחד עם יוזמי ההצעה, השר נפתלי בנט וח"כ יאיר לפיד

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 08/01/17 10:29 י בטבת התשעז

השרים יחליטו: האם החוק יאסור על שוברים שתיקה להיכנס לבתי ספר
דוברות מוטי יוגב, צילום: דוברות מוטי יוגב

היום (ראשון) תעלה להצבעה בועדת שרים לענייני חקיקה הצעת חוק שמטרתה למנוע מארגונים הפועלים נגד צה"ל בזירה הבינלאומית להיכנס לבתי הספר ולמערכת החינוך ולהעביר תכנים לתלמידים. ההצעה מהווה תיקון לחוק החינוך הממלכתי ומקדמים אותה שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט ; יו"ר מפלגת 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד ויו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם.

על הצעת החוק חתומים חברי כנסת מכל סיעות הקואליציה ביניהם יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, ח"כ יואב קיש וח"כ אמיר אוחנה מהליכוד, ח"כ יעקב מרגי ממפגלת ש"ס, ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי וח"כ עודד פורר מישראל ביתנו. כמו כן חתומים על ההצעה חברי הכנסת של 'יש עתיד'.

מטרת ההצעה היא "להקנות לשר החינוך את הסמכות לאסור על אישים או ארגונים שאינם חלק ממערכת החינוך לקיים פעילות בתוך המוסד חינוכי כאשר אופי הפעילות הוא כזה החותר תחת מטרות החינוך, או כזה הפועל לפגוע בחיילי צה"ל שהם קונצנזוס בחברה הישראלית" כך נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק המקודמת בהליך מזורז.

"גורם שחותר תחת מדינת ישראל ופועל נגדה, לא יורשה לקבל במה בין כותלי מערכת החינוך הממלכתית" אומרת ח"כ שולי מועלם שמקדמת את החוק יחד עם השר בנט וח"כ לפיד. "המציאות כפי שהיא כיום חייבת להשתנות. לא ייתכן שלגופים דוגמת שוברים שתיקה אין שום הגבלה מצד החוק להיכנס לכיתות ולהטיף את משנתם הפועלת באופן גס נגד המדינה ונגד חיילי צה"ל ומפקדיו. חינוך נועד לבנות את החברה והמדינה ולא להרוס".

השר בנט כתב אמש בעמוד הפייסבוק שלו כי הצעת החוק תוגש היום והוסיף כי "נמשיך להגן על צה״ל בכל חזית".




👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן