השליש שחסר

בעלה של דפנה מאיר בראיון מרגש במיוחד בו הוא מספר על הקשיים לאחר הפיגוע ועל "חלוקת העבודה" שעשה עם ריבונו של עולם

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 23/03/16 14:41 יג באדר ב'

השליש שחסר

"אלוקים לא מתקמצן על אתגרים", אמר נתן מאיר בעלה של דפנה מאיר הי"ד שנרצחה בפתח ביתה בעתניאל לפני כחודשיים בראיון ברדיו 'גלי ישראל' בו סיפר על הקושי שלו ושל הילדים וסיפר גם על התחפושת המשפחתית שזכתה לאלפי תגובות נרגשות. "רצינו להתחפש למשהו משפחתי וחיפשנו רעיונות ועלה הרעיון הזה שמצא חן בעיני כולנו. מצא חן בעינינו שמצאנו תחפושת לדפנה גם במצבה הנוכחי", אמר מאיר.

הרגע המרגש של הראיון היה כאשר המראיין אלעד קינסט שאל את מאיר האם הוא מנסה להיות גם אבא וגם אמא או שהוא יוצר תפקיד חדש. "ידוע שיש שלושה שותפים לאדם, אלוקים ואביו ואמו. אמרתי לריבונו של עולם יש לי שליש ולך יש שליש. את השליש של דפנה אתה לקחת והוא הפך להיות שלך, ובכך הפכת לבעל השליטה בחברה והאחריות עליך. והוא צריך לקחת אחריות והוא ישלים את התפקידים האחרים ואכן הוא מאד נוכח בחיים שלנו ממש בצורה פיזית, אני מבקש את עזרתו בכל דבר והוא נמצא שם", סיפר מאיר.

"אני לא אהיה אמא לעולם, הילדים יגדלו יתומים ויחיו את זה עד יומם האחרון אין דרך להקל ולרכך את זה. אפשר לגדול מתוך זה והם יגדלו מתוך הקשי וכל אחד מאיתנו ילמד את השלם החדש שלו על פני החסר כאבן דרך שבנתה אותנו ואנו ממשיכים איתה קדימה", אמר מאיר.

(צילום: נתן מאיר)

"אני חושב שהתחפושת ממחישה לגמרי לגמרי את ה"כאילו" פורים רגיל הזה", אמר מאיר והסביר כי הצער והשמחה מעורבים בכל פרט. "משהי איחלה לי שיהיה לנו פורים שמח-עצוב, ואכן הפורים הזה צריך להיות שניהם, כי עצוב לנו וחסר לנו והלב מדמם ומצד שני החיים ממשיכים ואנחנו נמשיך לשמוח ולצחוק ולחיות הכי טוב שנצליח. תמיד הלב כואב ונצבט וחסר, אך ממשיכים לשמוח".

הוא התייחס לקשיים של ההתאוששות מהפיגוע ואמר: "אנחנו בשגרת חיים כאילו לומדים ללכת מחדש, זה משהו אחר לגמרי שהוא לא דומה בכלום למה שהיה קודם לכן. יש במקביל המון השקעה בכל אחד מאיתנו כדי לראות איך כל אחד מאיתנו צומח מהמקום שהוא נמצא בו עכשיו. זה מורכב ודורש הרבה השקעה, אך זה נותן את אותותיו, כולנו נמצאים במקום שאנו מתקדמים".