הרשקוביץ נגד ברית בנט-לפיד: זה לא רצון הבוחרים שלנו

שר המדע היוצא מותח ביקורת על הברית שכרת נפתלי בנט עם יאיר לפיד וטוען כי "לא רק שהמפלגה לא מקיימת הבטחותיה לבוחר, היא גם מעכבת כניסה לקואליציה"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 28/02/13 11:03 יח באדר התשעג

הרשקוביץ נגד ברית בנט-לפיד: זה לא רצון הבוחרים שלנו
יחצ, צילום: יחצ

השר דניאל הרשקוביץ, לשעבר יו“ר ”הבית היהודי“, תוקף את יו“ר המפלגה הנוכחי, נפתלי בנט, וטוען כי הברית שכרת עם יאיר לפיד מהווה בגידה בהבטחותיו לבוחרים.

בראיון שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעיתון ”ישראל היום“, אומר הרשקוביץ כי "צריך להיות קשובים לרצון הבוחר. הבית היהודי רצה לבחירות עם אמירה מאוד מאוד ברורה - המועמד שלנו לראשות הממשלה הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. אפילו גייסו אותו לשלטי חוצות. הרי בבחירות האלה הייתה כמעט הצבעה בשני פתקים. אמרו, אתה מצביע לנו ומקבל את נתניהו ראש ממשלה. אז היום לא רק שלא מקיימים את ההבטחה לבוחר, אלא גם מעכבים כניסה לקואליציה?".

לדבריו, ”הבעיות מתחילות כשהטקטיקה הופכת לאסטרטגיה. אני לא זוכר שהבית היהודי הלך עם מצע של יש עתיד ואנחנו לא מפלגת לווין שלהם. אני לא רואה בנושא השיוויון בנטל פערים בינינו לבין הליכוד. בעבר מפלגות הימין הפילו ממשלות ימין, לא צריך להוביל לשם".

הרשקוביץ ציין כי הוא מעריך מאוד את ההישג "הגדול והחשוב" של בנט אך "חושש כי כל ההישג הזה יתמסמס. מה יהיה שווה הישג כזה אם אתה באופוזיציה?". עוד הוא התייחס לפרשת קבלני הקולות במפלגתו והביע תקווה כי ח"כ ניסן סלומינסקי ינוקה מכל חשד בפרשת קבלני הקולות. הוא אף מתח ביקורת על כך שבנט שכר חוקרים פרטיים נגד אנשי המפלגה: "אני לא רווה נחת מכך שמתמודדים שוכרים חוקרים פרטיים נגד מתמודדים אחרים. זו נורמה שלא הכרתי".

בבית היהודי מסרו בתגובה לראיון כי "שר המדע השקיע מזמנו ויכולותיו למען הציבור. הוא ראוי לכל ההערכה וההוקרה על פועלו ואנו מאחלים לו הצלחה בהמשך דרכו".