"הרצון להדיר את הדתיים מהמרחב הציבורי מהווה שלב חדש במלחמה נגד היהדות"

כך אומר הרב חיים רטיג, ראש ישיבת ההסדר ברעננה. "אני מקווה שחברי מרצ לא יגררו אחרי גורמים רדיקליים בעיר וימשיכו לשמור על הכבוד ההדדי והאחדות שהיו נהוגים עד היום"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/05/14 10:42 כב באייר התשעד

"הרצון להדיר את הדתיים מהמרחב הציבורי מהווה שלב חדש במלחמה נגד היהדות"
הרב חיים רטיג, צילום: הרב חיים רטיג

"הרצון של גורמים חילוניים לכפות ולהאדיר את הדתיים ותפילותיהם מהמרחב הציבורי בעיר רעננה, מהווים שלב חדש במלחמה נגד היהדות וערכיה", מאשים יו"ר איגוד זהות וראש ישיבת ההסדר בינות ברעננה, הרב חיים רטיג, בעקבות חשיפת 'כיפה' כי חוק עזר עירוני חדש ברעננה מבקש לאסור על הפרדה בין נשים לגברים בקיום תפילות במרחב הציבורי בעיר.

"במשך אלפי שנים שמר העם היהודי על הייחודיות שלו ועל הכבוד הדדי בין גברים ונשים, מתוך רצון לצניעות ובמיוחד בזמן התפילה", אומר הרב חיים רטיג בתגובה. "אני מקווה שחברי המועצה של מר"צ לא יגררו אחרי גורמים רדיקאליים בעיר, וימשיכו לשמור על הכבוד ההדדי והאחדות שהיו נהוגים עד היום".

כזכור, אמש (ד') פורסם ב'כיפה' כי חוק עזר עירוני חדש ברעננה מבקש לאסור על קיום תפילה עם מחיצת הפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי. החוק, אשר יזמו אנשי מפלגת מרצ נעשה בטענה בטענה כי מחיצה מהווה הדרת נשים וכי יש לאסור על כך במרחב הציבורי בעיר.

בסיעת מרצ הסבירו ואמרו כי "העידן בו נשים מודרות ומופרדות עוד לא הסתיים. זהו מאבק לא קל, נגד עמדות חשוכות ועתיקות ובעיקר נגד האדישות לזכויות הנשים ולנזק שתופעות ההפרדה גורמות. לצערנו יש גורמים גם בציבור החילוני שמקלים ראש בתופעה הזו. הבאנו את המחאה שלנו בצורה הכי ברורה בפני כל הנוגעים בדבר במסדרונות העירייה. נמשיך להיאבק כדי שלא יהיו עוד מחיצות, הפרדות, מושבים מיוחדים ושום צורה 'מיוחדת' כדי להפריד בין אנשים בעיר, ובכלל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן