הרוגים ופצועים במהלך הריסת אום אל חיראן

משטרת ישראל בכוחות מוגברים הגיעה לפנות בוקר לצורך הריסת מבנים לא חוקיים באום אל חיראן שבדרום ונתקלה באש חיה מצד התושבים. מחבל תושב האזור ניסה לדרוס את החיילים עם רכבו, נורה ונהרג

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/17 07:47 כ בטבת התשעז

הרוגים ופצועים במהלך הריסת אום אל חיראן
Hadas Parush/Flash90, צילום: Hadas Parush/Flash90

מאות שוטרים פשטו לפנות בוקר על הכפר אום אל חיראן ככל הנראה במטרה לפנותו. ע״פ הדיווחים המשטרה השתמשה באמצעים לפיזור הפגנות (רימוני גז והלם). יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה נפצע ופונה לבית החולים סורוקה. מהרשימה המשותפת נמסר כי ח״כ עודה נפגע מירי של כדורי גומי לראש ולגב.

לקראת הגעתם של כוחות הביטחון, הגיח רכב של מחבל תושב האזור פעיל תנועה איסלאמית ושעט לעבר הלוחמים מתוך כוונה לבצע פיגוע דריסה. המחבל נוטרל. באירוע פצועים בדרגות פציעה שונות, וביניהם לוחמי משטרת ישראל, כתוצאה מכך התפתחו הפרות סדר. המחבל הוא פעיל התנועה האיסלאמית הפלג הדרומי ונבחן קשר שלו גם לדאעש.

במהלך פעילות לאבטחת הריסות בישוב אום חיראן סמוך לחורה שבנגב. לוחמי משטרת ישראל שהגיעו בשעת בוקר מוקדמת לשם אבטחת פעילות מנהל מקרקעי ישראל במימוש צו הריסה וזאת לאחר הידברות מקדימה בעניין פינוי דרי המקום. כאמור, המחבל שעט ברכבו לעבר הלוחמים לבצע פיגוע דריסה וכתוצאה מכך נפצעו מספר לוחמים והמחבל נוטרל על ידי הכוח המשטרתי במקום.

המשטרה סגרה את כל הכניסות שמובילות לכפר. מנהיגים מהמגזר הערבי קראו לאזרחים הערבים להגיע למקום במטרה למנוע את ההריסות. ח"כ טלב אבו עראר, אמר: "תושב אום אלחיראן נהרג בדם קר. השוטרים ירו בו ללא שום סיבה. הטענות שהוא ניסה לדרוס שוטרים אינן נכונות". תושבים אמרו: "לא נצא מהבתים אפילו אם יהרגו את כולנו. כאן האדמה שלנו ולא נזוז מכאן אפילו אם נשלם בחיינו".

על פי המשטרה, הנהג הדורס הוא פעיל התנועה האיסלאמית הפלג הדרומי ונבחן קשר שלו גם לדאעש. "לוחמי משטרת ישראל הגיעו בשעת בוקר מוקדמת לשם אבטחת פעילות מנהל מקרקעי ישראל, לממש צו הריסה. זאת לאחר הידברות מקדימה בעניין פינוי דרי המקום. המחבל נוטרל על ידי הכוח המשטרתי". במשטרה קראו לאנשי המגזר הבדואי "להקיא מתוכו ניצנים של אידיאולוגיות קיצוניות שכל עניינן טרור".