הרב שרלו בעד הענקת פרס ישראל לרב דרוקמן: "גם אם שגה, מגיע לו"

ראש ישיבת פתח תקווה דוחה את מכתב בוגרי ישיבת "נתיב מאיר" וקובע כי "אסור לנו בשום אופן להיכנס לתרבות עריפת הראשים והעמדה החותרת לטוהר מוחלט"

חדשות כיפה אורי פולק 12/03/12 16:18 יח באדר התשעב

הרב שרלו בעד הענקת פרס ישראל לרב דרוקמן: "גם אם שגה, מגיע לו"
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח תקווה, קורא היום (ב') להעניק "פרס ישראל" לרב חיים דרוקמן, חרף מכתב בוגר הישיבה התיכונית "נתיב מאיר" שקראו שלא להעניק לרב את הפרס בשל מעורבותו בפרשת הרב זאב קופולוביץ'.

כפי שדווח בכיפה, במכתב ששיגרו בוגרי הישיבה לשר החינוך, גדעון סער, מתייחסים התלמידים לכך שהרב דרוקמן החליט לכאורה להותיר בתפקידו את ראש ישיבת "נתיב מאיר" דאז, הרב זאב קופולוביץ', זאת על אף שידע על מספר תלונות בגין הטרדה מינית שהוגשו נגדו. התלמידים כתבו כי הם "חושבים שאדם שהסתיר מרשויות מדינת ישראל פושע מין שהתעלל בקטינים אינו ראוי לקבל את פרס ישראל".

"אני חושב שבוגרי 'נתיב מאיר' העושים זאת, אם אכן עושים זאת, טועים טעות חמורה. הם לא טועים בכך שהם רואים בחומרה הסתרה של מעשים רעים שמכוסים, אלא בכך שאם נחתור לאנשים שהם כלילי השלמות בלבד - אנו נקבל את אלה שלא עושים דבר, ואז הם אמנם שלמים לחלוטין, אולם לא עשו דבר בחייהם", טוען הרב שרלו בתשובה שהתפרסמה באתר ישיבת פתח תקווה.

לטענת הרב שרלו, "רשימת הזכויות של הרב דרוקמן היא דבר שיכול כל אדם להתקנא בה, אם כל אחד מאתנו היה עושה חצי ממה שהרב דרוקמן עשה בחיים למען עם ישראל, החינוך הדתי וההתיישבות, ובד בבד למען אנשים פרטיים ואימוצם וחיזוקם - היינו בעולם הרבה יותר טוב והרבה יותר משמעותי".

"מגיע לו ובדין פרס ישראל על כל מה שהוא עשה", קובע הרב שרלו, טוען כי "גם אם שגה הרב במדיניות מסוימת בהקשרים שונים ומגוונים - אסור לנו בשום אופן להיכנס לתרבות עריפת הראשים והעמדה החותרת לטוהר מוחלט". הוא מסביר כי על אף שנראה כי מדובר בגישה אשר מקדמת את העולם, הרי שלמעשה "תוצאותיה הרות אסון, והיא תגרום לנו להעניק פרס למי שלא עשה דבר, שכן רק הוא לא טעה ולא שגה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן