הרב שנוולד על המהלך של דרעי: "בשורה. תואר ראשון בתולדות סין לא יותר מלימוד תורה"

ראש ישיבת ההסדר במודיעין,הרב אליעזר שנוולד, תומך ביוזמתו של השר דרעי לפיה השכלה תורנית בת 6 שנים תהיה שווה להשכלה אקדמית בכל הנוגע למשרות בשלטון המקומי "מדובר בבשורה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/08/16 15:24 יא באב התשעו

הרב שנוולד על המהלך של דרעי: "בשורה. תואר ראשון בתולדות סין לא יותר מלימוד תורה"
דוברות, צילום: דוברות

האם בוגרי ישיבות שלמדו לפחות 6 שנים בישיבה יוכלו להתברג בשלטון המ קומי גם ללא תואר אקדמי? לפי יוזמתו של שר הפנים, אריה דרעי, התשובה היא כן ויש מי שמברך על כך.

במהלך אירוע סיום מסכת וסיום מסלול ה "שסדר" בישיבת ההסדר "מאיר הראל" במודיעין בירך ראש הישיבה, אל"מ במיל' אליעזר שנוולד, על היוזמה ואמר: "שנים רבות אנו פועלים למען הסדרת ההכרה בהשכלה התורנית בשרות הציבורי". אמר הרב ומנה את הסיבות שלדעתו הכוונה של שר הפנים היא מבורכת, "ראשית אין סיבה שמי שיש לו תואר ראשון בהיסטוריה של סין יהיה מתאים יותר למשרה ציבורית ממי שהתייגע יום ולילה בבית המדרש בלימוד בעיון של הוויות אביי ורבא. אם הלימוד האקדמאי ככלל מפתח הלימוד הישיבתי המעמיק על אחת כמה וכמה". סיבה נוספת אותה מונה הרב שנוולד היא הארכת משך לימוד התורה, "תלמידים רבים מקצרים את תקופת לימודם בישיבה מפני שלצורך פרנסת משפחתם הם נאלצים ללמוד באקדמיה. וכתוצאה מכך נפגע עולם התורה. אם עצם הלימודים בישיבה יקנה הכרה הם יאריכו את לימודם ועולם התורה ועם ישראל אל יצאו נשכרים".

עם זאת, הרב קרא להקים מועצה ציבורית להשכלה תורנית שתקבע קריטריונים ותפקח על הזכאות להכרה על מנת להסדיר את הדברים." זה גם יעמיד רף של איכות לא רק בלימוד ההלכה שקיים היום במבחני הרבנות הראשית אלא גם בלימוד הגמרא והראשונים ואולי אף במסלול של אמונה עם היקף ועומק. אבל בעצם הידיעות שהתפרסמו יש בשורה שנחוצה כדי לזרז את התהליך".