הרב שטיינמן הותקף בביתו

אלמוני איים על הרב וטלטל אותו בחוזקה, על רקע הפילוג בציבור הליטאי בין סיעת "דגל התורה" לבין "בני תורה". הרב שטיינמן נפצע באורח קל וסובל ממכות יבשות

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 23/10/13 13:36 יט בחשון התשעד

הרב שטיינמן הותקף בביתו
cc-by-yaacov gross, צילום: cc-by-yaacov gross

הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן, מנהיג הציבור החרדי ליטאי בבני ברק, בן 99, הותקף לפנות בוקר (ד‘) בביתו, כשאלמוני איים עליו וטלטל אותו בחוזקה.

הרב שטיינמן עמד בעבר בראש ישיבת פונוביז‘ לצעירים, ראש כולל פוניבז' וראש ישיבת ארחות תורה בבני ברק. בעידן שלאחר פטירתו של הרב אלישיב, הוא נחשב לסמכות הרוחנית העליונה של המפלגה החרדית-ליטאית ”דגל התורה“.

התקרית ארעה בסמוך לשעה 05:30 לפנות בוקר, בעת שהרב שטייינמן למד עם מספר אנשים בביתו. האברך האלמוני, שככל הנראה נמנה על תומכיו של הרב שמואל אוירבך מירושלים, צעק על הרב שטיינמן ופגע בו. הוא נפצע באורח קל וסובל ממכות יבשות.

התקיפה התרחשה ככל הנראה על רקע הפילוג בציבור הליטאי, נוכח רשימת ”בני תורה“ שהריצו אנשיו של הרב אוירבך - במודיעין עילית, בירושלים ובבני ברק. תוצאות האמת של הבחירות הוכיחו כי פעילות המפלגה הצליחה להסב נזק ל“דגל התורה“ - בשלוש הערים.

הסיעה המזוהה עם הרב אוירבך, ”בני תורה“, התנערה מהמעשה: ”בזעזוע נודע לנו הבוקר על הפגיעה החמורה בכבוד התורה. חובה להדגיש בצורה ברורה וחדה כי התוקף אינו פעיל בני תורה, מדובר בעלילה חמורה וניסיון להטיל אשמה בציבור גדול וחשוב ללא שום בסיס. לפי הבירורים שלנו התוקף שימש כפעיל של מפלגה אחרת במערכת הבחירות וביתו היה מקושט בשלטי מפלגה אחרת. כמובן שהפרסום לקשר של התוקף לסיעת 'בני תורה' הוא מגמתי ואינטרסנטי באופן ברור“.