הרב רפי פויירשטיין: אני מבין את החרדים יותר מאשר את הרב אליהו

הרב פויירשטיין, מראשי ארגון רבני צהר, יוצא בחריפות בגלי ישראל כנגד השתתפותו של הרב אליהו בעצרת החרדים. "השתתפותו היא צעד החוצה מהמגזר ובגידה בערכי הציונות הדתית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/03/14 18:38 ל באדר א'

הרב רפי פויירשטיין: אני מבין את החרדים יותר מאשר את הרב אליהו
יחצ, צילום: יחצ

הרב רפי פויירשטיין, מראשי ארגון רבני צהר, יוצא בחריפות נגד השתתפותו של הרב שמואל אליהו בעצרת החרדים היום (א'). בראיון לגלי ישראל בשעות ההפגנה אמר הרב פויירשטיין "השתתפותם של דמויות כמו הרב שמואל אליהו, שאותו אני מכבד מאוד, היא צעד החוצה מהציונות הדתית. בגידה בערכים של הציונות הדתית, בעיקרון המקודש של גיוס, שותפות עם המדינה, עם הציבור החילוני. זו מצווה מדאוריתא".

"צריכים להיות כללים זהים לכל אדם בישראל. אם הבן שלי צריך ללכת ללשכת הגיוס גם החרדים צריכים. העצרת הזו היא היתממות פסולה שמבלבלת את הציונות הדתית ונובעת מרגשי נחיתות עזים ומחשש עצום להמשיך בדור שלנו את הברית עם הציבור החילוני", הוסיף הרב פויירשטיין.

"לא יעלה על הדעת שהערך היסודי של הקמת המדינה כשצה"ל נמצא במרכזו יעלם. הם שותפים לעצרת של אנשים שאומרים שהצבא הוא לא מצווה", אמר הרב והחריף את הטון. "אני מבין את הציבור החרדי יותר מאשר את הרב שמואל אליהו. הם חיו שבעים שנה בשמורת טבע ואף אחד לא דיבר עליהם".

"חלק מרבני הציבור הדתי לאומי לא קוראים את המציאות כפי שהיא ונעשים פחות ופחות רלוונטיים. במקום ליצור קול עצמאי הם נוטשים את המסר העמוק שמרכיב אותנו, הציבור הדתי לאומי, לטובת החרדים", אמר הרב פויירשטיין והדגיש: "אני לא זועם. אני עצוב".

"יש בחוק שטות", הודה הרב בסיום דבריו. "יש היום תהליכים עצומים, הציבור החרדי כבר מזמן החליט ללכת לכיוון של שילוב עם החילונים והמהומה הזו לא עושה להם טוב. עם זאת, לומר בעצרת שאנחנו מגנים על התורה נגד הצבא זה מוגזם לגמרי".