הרב רונצקי: פוליטיקאים לא אשמים במפלת הבחירות לרבנות

הרב אביחי רונצקי יוצא להגנת בנט ביחס לכישלון הבחירות לרבנות הראשית: "אל לנו לחפש אשמים מבלי הבנה יסודית של קשת הדעות בציבור הדתי לאומי וההתבצרות של כל קבוצה בעמדתה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 28/07/13 15:39 כא באב התשעג

הרב רונצקי: פוליטיקאים לא אשמים במפלת הבחירות לרבנות
יחצ, צילום: יחצ

הרב אביחי רונצקי, ראש המנהלת לזהות יהודית במשרד לשירותי דת וראש הישיבה באיתמר, מתייחס היום (א‘) לתוצאות הבחירות לרבנות הראשית ויוצא להגנת השר נפתלי בנט, מקורבו, תוך שהוא טוען כי אין לתלות בו את האשמה לכישלון הציונות הדתית במהלך.

”עצם ההתייחסות לציונות הדתית כאל גוף שדן בסוגיות ציבוריות, מקבל החלטות ומיישמן - שגויה לחלוטין“, טוען הרב רונצקי, שמסביר כי ”יריעת הציבור הדתי לאומי פרושה מקצה מימד עד אנשי תנועת כהנא, או לחילופין מאנשי שפלת החוף ועד מתנחלי חברון ואיתמר. כל הקבוצות שבתוכנו הינן בעלות אידיאולוגיה צרופה וממילא עיקשת ועומדת על דעתה“.

לדברי הרב רונצקי, מציאות זו באה לידי ביטוי בולט בבחירות לרבנות, ”כשהקבוצה האחת תמכה נמרצות ברב סתיו והאחרת שללה זאת לחלוטין, תוך כדי העדפת מועמד חרדי ובלבד שהרב סתיו לא יבחר“. הוא ציין כי ”במפגש שהיה קודם הבחירות אצל נפתלי בנט, אמר זאת, יותר נכון זעק, ומקירות ליבו, הרב מיכה הלוי שאין כאן מאבק אישי ברב דוד סתיו אלא בגישתו לסוגיות הכלליות שעל הפרק. הוא ראה באפשרות לבחירתו בעיה קשה מאוד בהתנהלות הלאומית תורנית שלנו כמדינה“.

”מאידך“, מזכיר הרב רונצקי, ”היו כאלו שהתנגדו נמרצות לבחירת הרב שמואל אליהו. בגלל עמדותיו התקיפות בנושאים כללים שונים. וגם הם עשו את כל מה שביכולתם כדי שהרב לא יבחר. עצם המכנה המשותף של הכיפה הסרוגה לא מחבר את חובשיה למסד רעיוני אחד“.

לדבריו, ”בתוך הבירור שחיוני שיעשה אודות מה שקרה בבחירות, אל לנו לחפש אשמים בקרב פוליטיקאים ואנשי מעשה מבלי הבנה יסודית של קשת הדעות בציבור הדתי לאומי וההתבצרות של כל קבוצה בעמדתה“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן