"הרב רונצקי עתיד לעבור ניתוח מסוכן, התפללו לרפואתו"

עקב מצבו הרפואי, צפוי הרב הצבאי הראשי לשעבר לעבור מחר (ד') ניתוח מסובך. בפורום רבנים צבאיים במיל' מבקשים להתפלל לרפואתו של "אדם שכל כולו מידות טובות"

חדשות כיפה 02/05/17 21:39 ו באייר התשעז

"הרב רונצקי עתיד לעבור ניתוח מסוכן, התפללו לרפואתו"
באדיבות המצלם, צילום: באדיבות המצלם

הרב אביחי רונצקי עתיד לעבור מחר (רביעי) בבוקר ניתוח נוסף במטרה להילחם במצבו הרפואי הקשה. בפורום רבנים צבאיים במיל' פונים היום לכלל הציבור בבקשה להתפלל לרפואתו של הרבצ"ר לשעבר.

"הרבצ"ר לשעבר וראש ישיבת איתמר הרב אביחי רונצקי חולה מאד ומצבו קשה", כותבים בפורום הרבנים בהודעה שהוציאו הערב. לקראת הניתוח המורכב והמסובך שייערך מחר, הם קוראים "לרבני ישראל, ראשי ישיבות ורבני קהילות לחיילים ולכל בית ישראל, להתפלל לרפואתו ולהזכיר את שמו לרפואה שלימה".

לדבריהם, "את זכויותיו הרבות של הרב אביחי רונצקי לא ניתן להעריך. אדם שכל כולו מידות טובות, תלמיד חכם, מלא אהבת אדם ומסירות נפש אין סופית עבור חיילי צה"ל, פצועי צה"ל ומשפחות שכולות, מפקד ולוחם מיוחד במינו. מתוך יום העצמאות בו אנו מציינים את יום ראשית צמיחת גאולתינו, זה הזמן להזכיר בתפילה ובפרקי תהילים מיוחדים את שמו של מי שחייו מסמלים חיבור מיוחד במינו של תורה ועבודה, רוח קרב עם מידות טובות".

לסיום הם כותבים כי "הרב רונצקי בנה בידיו נדבך נכבד ברבנות הצבאית, ונתן ככל שיכל למען עם ישראל ולמען חיזוקו של צה״ל, זה הזמן שלנו להשיב לו. אנא העתירו בתפילה לרפואה שלמה לרב אביחי ניסן בן חיה".

לפני מספר שבועות התראיין הרב רונצקי ל'כיפה' ובין היתר התייחס למחלתו כשסיפר: "שאלו אותי אם אני כועס על הקב"ה ועניתי שאם כבר אז אני כועס על עצמי. אני כועס על עצמי שדברים כאלו שהביאו את השיח של ה' איתי בצורה של מחלה. לכעוס עליו?! מה זה שייך. חז"ל אומרים ש"חייב אדם לברך על הרעה כשם שהוא מברך על הטובה", רב אומר בגמרא נפקא מינה כמו שאומרים שהחיינו בשמחה וטוב לבב גם את הבשורה הרעה צריך לקבל כך. אין הכוונה לשמחה של צהלת הפנים וריקוד אלא תחושה פנימית של ביטחון. שיש השגחה. השגחה בכל צעד ושעל זה לא אומר שיהיה טוב. מי שחושב כך הוא פתי. השגחה זה אומר שמה שקורה איתך זה לא מקרי. אדם שמנותק מעולם האמונה קשה להבין איך הוא חי במציאות שלנו. אם מקרי החיים שבאו אליו באו ב'מקרה'  ואם היית עושה אחרת זה היה אחרת, זה פשוט איום, איום ונורא".