הרב רוזן: לספח את יהודה ושומרון בעקבות ההכרזה הפלסטינית

הרב ישראל רוזן טוען כי הכרזה על מדינה פלסטינית היא "מקרה מבחן" לעמידתה הלאומית של ישראל – ומציע כי יש לספח את שטחי יהודה ושומרון בתגובה ריבונית למהלך הפלסטינים באו"ם

חדשות כיפה אורי פולק 14/09/11 14:44 טו באלול התשעא

הרב רוזן: לספח את יהודה ושומרון בעקבות ההכרזה הפלסטינית
מכון צומת, צילום: מכון צומת

הרב ישראל רוזן, ראש מכון "צומת", קובע במאמר שיפורסם בסוף השבוע הקרוב בעלון "שבת בשבתו" כי על מדינת ישראל לספח את כל שטחי יהודה ושומרון, זאת לקראת הכרזה פלסטינית אפשרית על מדינה עצמאית.

עמדתו של הרב רוזן מבוססת על טענתו כי "גם אם נתקפל לגבולות 67' או 48', לא נצליח למנוע מהפלסטינים לתבוע את בקשתם למדינה מהאו"ם. אדרבה, כל הצטמקות שלנו רק תחזק את דרישתם למדינה פלסטינית. אין לנו שום סיכוי לשום רווח כתוצאה מוותרנות", הוא מסביר. לטענתו, אפוא, תגובת ישראל להכרזת הפלסטינים היא "מקרה מבחן" לאיתנותה של ישראל אל מול הלחץ העולמי.

"ויתורים לא יובילו, ולא יכולים להוביל, לשום תוצאה שתשפר את עתידנו כאן, על גדות הירקון. הדרך האלטרנטיבית היא ההיפך מויתורים - יוזמות חד-צדדיות שלנו. והנה כמה צעדים הנדרשים כתגובה מיידית על הכרזת מדינה פלסטינית. לפחות נרויח משהו מעצם רעיון הכרזה, גם אם לא תתממש בפועל בחסדי הדוד מאמריקה", מסביר הרב רוזן.

לטענתו, על ישראל לפעול באופן מיידי "לסיפוח מלא של שטחים נרחבים ביהודה ושומרון, בעיקר באיזורי הגושים הגדולים, שמעמדם יונצח בחוק כמו רמת הגולן. בתחומים אלו יוחל השלטון והחוק הישראלי במלוא היקפו, ללא הענקת אזרחות למי שאינם זכאי חוק השבות". במקביל, מציע הרב רוזן על המדינה לחוקק את חוק יסוד "מדינת הלאום היהודי", אותו כבר הגיש ח"כ אבי דיכטר, המהווה בעיניו "תשובה ציונית הולמת ביותר לניסיון הפלסטיני להכרזת מדינה בתחומי ארץ ישראל".

כמו כן מציע הרב רוזן לפעול להסדרי חקיקה וצווים המסדירים את מעמדם המשפטי של הקרקעות השנויות במחלוקת ביהודה ושומרון. "הכוונה לקרקעות שלא עובדו בחמישים השנים האחרונות לפחות, והן בדר"כ אדמות טרשים. הן יופקעו חוקית לטובת הממשלה גם אם הפקידות הירדנית או הטורקית רשמה אותן טכנית ע"ש פלסטינים שלא שילמו עבורן גרוש או בישליק, ומעולם לא עיבדו ולא ניצלו זכויות מקרקעין אלו", הוא טוען.

הרב רוזן מציע כי ניתן לישראל, לכל הפחות, "להרוויח משהו לאומי וציוני בעקבות ההכרזה הפלסטינית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן