הרב צפניה דרורי לכיפה: החלטת הגיור טובה ליהדות

בראיון לכיפה מסביר הרב צפניה דרורי, חבר ועדת ההיגוי של הרבנים בנושא הגיור, כי החלטת הממשלה הינה טובה, וכי הוא מאמין שבסופו של דבר המהלכים להפעילה ימשכו למרות הקשיים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/04/15 18:30 י באייר התשעה

הרב צפניה דרורי לכיפה: החלטת הגיור טובה ליהדות

על רקע הניסיונות לקבור את הצעת המחליטים בנושא הגיור בהסכם הקואליציוני של יהדות התורה, מסביר הרב צפניה דרורי, חבר ועדת ההיגוי של רבני הציונות הדתית בנושא הגיור, כי ההחלטה הינה טובה בסך הכל, וכי גם הרבנים הראשיים מסכימים על כך.

לדבריו, בכל אופן כפי הנראה יישום ההחלטה רק תידחה ולא תתבטל לחלוטין. “לא מבטלים את ההחלטה אלא מקפיאים אותה. הציפיה שלנו היא שהמתח ירד בסופו של דבר וסביר להניח שהכל יחזור לקדמותו. ההחלטה הינה טובה וסבירה ואין סיבה שלא תתקיים".

הרב דרורי מוסיף ואומר כי קבירת ההחלטה בנושא הגיור הינה מטעמים פופוליסטים בלבד. “זו החלטה פופוליסטית. זה נותן לח"כים החרדים רוח בציבור, אבל בסופו של דבר, בפועל הכל ימשיך".

"ההצעה הייתה מיושבת ומקובלת על ידי הרבנים הראשיים", הוא אומר. “ההתנגדות הייתה ממניעים לא ענייניים. אני יודע מה העמדה של הפוליטיקאים והרבנים בנושא. באופן כללי הכל יכול להסתדר וזה יהיה לטובת כולם. אין אחד שלא רוצה לשפר את מערכת הגיור".